آغاز نوشتن نسخه‌های الکترونیکی در کاشان

پروسه تبدیل نسخه‌های دست‌نویس پزشکان به نسخه‌های الکترونیکی با موفقیت در کاشان انجام و به‌زودی با تکمیل زیرساخت‌ها فرایند آن در اغلب مطب‌ها، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها عمومی می‌شود.

در این فرایند بیمار به پزشک مراجعه می‌کند و پس از معاینه بالینی و  تشخیص، نسخه تجویزی در سامانه الکترونیکی ثبت و بیمار با مراجعه به داروخانه بدون در دست داشتن دفترچه یا نسخه کاغذی، و صرفا با ارائه شماره ملی، داروی خود را از دارخانه دریافت می‌کند.

خبرنگار پورتال خبر کاشان، با مراجعه به مطب دکتر مسلم آشوری مدیر سرپرستی بیمه سلامت سمال استان اصفهان،‌ از نزدیک در جریان فرایند صدور نسخه الکترونیکی در مطب و سپس دریافت دارو در دارخانه آشنا شد.

دکتر آشوری با اشاره به این‌که تنها مشکل موجود در اجرای این فرایند قطع احتمالی اینترنت است، تصریح کرد: با حذف دفترچه و نسخه‌های کاغذی، سالانه میلیاردها تومان بار مالی از دوش سازمان تأمین اجتماعی برداشته می‌شود.

وی با بیان این‌که دریافت نسخه‌های الکترونیکی در تمام داروخانه‌های کشور ممکن است خاطرنشان ساخت: با نسخه‌های الکترونیکی اين امكان برای بیمار فراهم است که بخشی از نسخه خود را دریافت و دریافت بخش دیگر را به روزهای دیگری موکول کند.

مدیر سرپرستی بیمه سلامت سمال استان اصفهان تصریح کرد: اگر داروخانه‌ای بخشی از داروهای بیماری را نداشت، بیمار می‌تواند آن بخش از داروهای خود را از داروخانه دیگری دریافت کند.

نوشتن نسخه‌های الکترونیکی از سوی برخی پزشکان در مطب‌های خصوصی از مدتی پیش آغاز شده و به صورت آزمایشی در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.