احداث کمربندی جدید برای رفع مشکل ترافیک کاشان

نشست خبری شهردار کاشان با اصحاب رسانه عصر شنبه ۲۶ اسفندماه در سالن اجتماعات شهرداری کاشان برگزار شد.

 

شهردار کاشان با اشاره به این‌که تکنولوژی کمک‌کرده تا مکانیزم‌های نوینی برای انتقال اطلاعات فراهم شود و با تاکید بر این‌که امروزه کار رسانه صرفا اطلاع‌رسانی و خبر نیست افزود: با مکانیزم‌های جدید رسانه روز‌به‌روز دارد به رسالت اصلی خود که فرهنگ‌پذیری و جامعه‌پذیری است برمی‌گردد.

 

«سعید ابریشمی‌راد» تصریح کرد: بنده تلاش می‌کنم تا از این ابزار پرقدرت برای توسعه شهری نهایت بهره‌برداری را بکنم و امیدوارم رسانه‌ها هم علاوه بر اطلاع‌رسانی به ‌دنبال فرهنگ‌سازی و جامعه‌پذیری و انتقال و تثبیت هنجارهای پذیرفته‌شده در جامعه باشند.

 

ابریشمی‌راد با تاکید بر این‌که به رسانه به‌عنوان یک ابزار موثر در ارتقاء فرهنگ عمومی در شهر نگاه می‌کند اعلام کرد: تلاش می‌کنیم از این بعد به صورت فصلی نشست‌های منظم خبری به صورت اعلان عمومی با اصحاب رسانه داشته باشیم.

 

برخورد با سدمعبرها و تبعات اجتماعی آن

شهردار کاشان در پاسخ به پرسشی در مورد مشکل سد معبر‌های ایجادشده توسط کسبه گفت: در بخش رفع سد معبر از پیاده‌روها که کار به شرکت «معبربان» برون‌سپاری شده، در این موارد به صرف تذکر مشکل حل نمی‌شود و وقتی با مقاومت شهروندان برخورد شدیدتر می‌شود تبعات اجتماعی به‌دنبال دارد. در این‌جا باید با ارتقاء فرهنگ عمومی کمک‌کنیم. شهروندان به حقوق هم‌دیگر احترام بگذارند و با معبربان‌ها همراهی کنند.

 

ابریشمی‌راد در پاسخ بر پرسشی در مورد فضای سبز ناجی‌آباد با اشاره به این‌که ناجی‌آباد نسبت به سایر کالبد شهر از منظر طراحی شهری طراحی قابل قبولی دارد، گفت: در صددیم هر جایی در ناجی‌آباد که امکان داشته باشد، فضای سبز ایجاد کنیم چنا‌نکه در همین اسفندماه در چند لکه داخل بافت مسکونی که پیش‌بینی برای فضای سبز شده کار آغاز شده و کار کاشت بذر تا پایان سال انجام می‌شود و بعدا فضای پیرامونی این کالبد‌ها هم برای فضای شبز محلی ساماندهی می‌شود.

 

وی افزود:‌ در برنامه سال آینده هم ایجاد یک پارک بزرگ در محدوده فاز ۲ ناجی‌آباد برنامه‌ریزی و طراحی شده است.

 

کمربندی جدید برای حل مشکل ترافیک

شهردار در پاسخ به پرسشی در مورد مشکل ترافیک خیابان‌های مرکزی شهر، تصریح کرد: با توجه به این‌که عناصر متعددی در ترافیک دخیل هستند، حل این موضوع خصوصا در بافت مرکزی شهر نیاز به یک مسئله‌شناسی داشت، بنابراین در این دوره اولین اقدام طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهری از اوایل آبان کار خود را با فراخوان عمومی آغاز کرد و ما در حال طراحی طرح جامع حمل و نقل کاشان هستیم.

وی با اشاره به این‌که دو محور شهر یکی از چهار‌راه سلمان فارسی تا میدان ۱۵ خرداد و یکی از تقاطع بلوار شهید معمار قبل از ورود به شهر تا بعد از میدان شهید منتظری، دو محوری است که بالاترین بار ترافیکی را دارند اظهارداشت: مطالعات کاهش بار ترافیکی محور بلوار شهید معمار تا میدان شهید زجاجی از سال ۸۹ تا کنون در چندیدن فاز مطالعاتی پی‌گیری شده، و نهایتا برای حل معضل ترافیک این محور علاوه بر توجه به احداث کمربندی جدید شهر، کریدور زیرگذر تقاطع‌ها در این محور مصوب شده که مطالعات اجرایی آن در دست اقدام است و امیدواریم به‌زودی آغاز شود.

 

شهردار کاشان با بیان این‌که برای تسهیل بار ترافیکی مرکز شهر چندین پارکینک طبقاتی، پارکینگ موتور و مسیر ويژه موتور پیش‌بینی شده،‌ تاکید کرد: با وجود همه تمهیدات سخت‌افزاری برای حل معضل ترافیک، تا فرهنگ ترافیک و رفتار انسانی در بخش نرم‌افزاری اصلاح نشود، گره ترافیک گشوده نخواهد شد.

 

ایجاد کمربندی، بین کاشان و آران و بیدگل

وی در پاسخ به پرسش در مورد پروژه کنارگذر کاشان و آران و بیدگل و بحث‌های پیرامون آن اظهارداشت: در صحبت از کمربندی، باید افق دید را بالا آورد و مقیاس نقشه‌ای که بررسی می‌کنیم را روی مقیاس یک بیست‌وپنج هزارم و امتداد راه‌های کشور ببینیم. این کمربندی در امتداد جاده قدیم کاشان ـ نطنز است. هر اتفاقی که بخواهد این مسیر را طولانی‌تر کند، نه مد نظر و قابل قبول کسانی است که می‌خواهند از این مسیر عبور کنند، و نه می‌تواند متناسب با وضعیت شهرهای کاشان، آران و بیدگل و نوش‌آباد به عنوان شهرهایی صنعتی و ترانزیت تعریف شود.

 

ابریشمی‌راد با یادآوری جلسه هفته گذشته در دفتر معاونت عمرانی استانداری که با حضور شهردار و فرماندار هر دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل و با حضور کارشناسان با موضوع کمربندی کاشان انجام شده تاکید کرد: نتیجه مطالعات دقیق کاشناسان این است که کمربندی بین کاشان و آران و بیدگل ایجاد شود.

 

به گفته وی این کمربندی که در کمیته راه‌های استان تصویب شده، ۲۸ کیلومتر است که ۴ کیلومتر آن از میدان امام علی تا جاده ابوزید‌آیاد با کمربندی آران و بیدگل که از شمال غربی این شهرستان عبور می‌کند مشترک است، ۱۴ کیلومتر بین کاشان و آران و بیدگل عبور می‌کند، و ۱۰ کیلومتر انتهای آن تا وصل به جاده قدیم قم در حریم کاشان قرار دارد و این ۱۰ کیلومتر انتهایی دو سال است با مشارکت راه و شهرسازی در حال اجراست.

 

توسعه ورزش آری، باشگاه داری نه

شهردار کاشان با اشاره یه این‌که ما وظیفه حمایت از توسعه ورزش را داریم ولی الزامی به باشگاه‌داری نداریم، در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد سرنوشت باشگاه شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: تجربه صرف بیش از ۶ میلیارد تومان بودجه که بیش از ۲ میلیارد بدهی‌ آن اکنون وجود دارد و ده‌ها شکایت علیه شهرداری، نشان داد که ما باشگاه‌دار خوبی نیستیم.

[QR size=”200×200″ link=”yes”]احداث کمربندی جدید برای رفع مشکل ترافیک کاشان[/QR]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.