افتتاح 150 پروژه و 10 کلنگ زنی به مناسبت هفته دولت در کاشان

مهسا خواجه یار – مشکات آنلاین: فرماندار کاشان گفت: در هفته دولت در کاشان ۱۵۰ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰ پروژه در حوزه های عمرانی، تولیدی و خدماتی، زیربنایی، صنعتی انجام خواهد شد.

علی‌اکبر مرتضایی  در نشست خبری به مناسبت هفته دولت و با گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد:

مهم‌ترین مشکل دولت در سال ۹۷ و ۹۸ تحریم های اقتصادی است. وی همچنین اشاره کرد: شهرستان کاشان به عنوان دومین شهرستان و فرمانداری مهم استان اصفهان در تلاش بوده بر اساس دستورالعمل ها اقدامات خود را هماهنگ کرده و در طول سال گذشته از ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کند.

وی  حفظ ۱۲۰۰ واحد صنعتی در شرایط سخت اقتصادی را از جمله این تلاش ها خواند.

مرتضایی ادامه داد: از جمله مهمترین اقداماتی که در سال گذشته انجام شده است: ایجاد ۱۶۰ پروژه قابل افتتاح در هفته دولت با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان، ایجاد ۳۴۵ فرصت شغلی و همچنین در حوزه گردشگری افزودن ۳۰۰ تخت به سکونتگاه ها؛ در بحث آموزشی اضافه شدن ۶۰ کلاس درس به مجموعه کلاس‌های درس قبلی و در حوزه خدماتی ایجاد ۴ جایگاه سوخت و در بحث کشاورزی ۸ طرح مهم از جمله کشاورزی گلخانه ای، تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی بوده است.

وی در ادامه  مهمترین مشکل شهرستان کاشان را  کمبود منابع آب اعلام کرد که به دغدغه مهم کشاورزان تبدیل شده است.

فرماندار کاشان در همین رابطه  مهمترین اقدام برای رفع مشکل کم آبی در بلند مدت  را تغییر الگوی کشت دانست و چاره بر طرف شدن موقت مشکل کم آبی برای کشاورزان در کوتاه مدت را تامین آب اضطراری عنوان کرد.

علیرضا چله دوان معاون هماهنگی امور عمرانی اطلاعات دقیق تری نسبت به پروژه های موجود داد. به گفته وی 160 پروژه عمرانی برای بهره برداری و کلنگ زنی آماده است  و از این بین ۱۵۰ عدد آماده بهره برداری و 10عدد آماده کلنگ زنی خواهد بود. از بین اعتبارات کل که ۲۵۷ میلیارد تومان است ۱۴۰ میلیارد تومان یا به عبارتی ۵۵ درصد متعلق به بخش دولتی و ۱۱۶ میلیارد تومان یا به عبارتی ۴۵ درصد متعلق به بخش خصوصی است. به گفته وی این طرح ها توانستند برای ۳۴۵ نفر اشتغال زایی کنند.

از جمله پروژه های شاخصی که افتتاح خواهد شد، گردشگری و میراث فرهنگی با 10طرح، پروژه های آموزشی و ورزشی با ۱۳ طرح، افتتاح تقاطع یا پل چنار که یکی از نقاط پر حادثه محور کاشان اردهال است خواهد بود.

همچنین ۱۴ کیلومتر از محور پرخطر و حادثه خیز کاشان اردستان در همین هفته زیر بار ترافیک می رود و در نتیجه آن تلفات جانی ۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

از دیگر اقدامات احداث  پل راه آهن آب شیرین و حل شدن  مشکل ۱۷ ساله این مکان است.

چله دوان در زمینه فعالیت‌های بخش خدماتی، به ایجاد ۴ جایگاه سوخت در نقاط مختلف شهرستان کاشان اشاره کرد تا جایگاه سوخت از تمرکز در یک نقطه شهر خارج شود. این مناطق عبارتند از اتوبان، حسن آباد، نوش آباد و مدخل.

وی در حوزه ورزش از آغاز ساخت سالن اسکواش که  یکی از سالن های استاندارد و دومین سالن استاندارد در ایران هست خبر داد و در حوزه ی کشاورزی به ایجاد ۸ طرح گلخانه ای، در صنعت شش طرح و در بخش روستایی به ایجاد پارک های بازی، بهسازی معابر طرح های هادی روستایی اشاره کرد.

اما نکته قابل توجه در صحبت‌های وی مقایسه هفته دولت امسال و سال گذشته بود که با کاهش ۵۰ درصدی طرح ها و افزایش ۲۸ درصدی اعتبارات مواجه بود  و او علت این امر را افزایش حجم پروژه ها دانست.

 

سید حسین رضوی بخشدار روستای برزک از فعالیت هایی برای بهسازی این روستا از جمله تاسیس بند دوم که ۲۰ کیلومتر آن  از روستای ازوار تا ورکان در دست اقدام است خبر داد.

هم چنین از فعالیت هایی چون روشنی معابر،بهبود شبکه اینترنت، تامین سوخت و گاز، اصلاح شبکه آبرسانی و ارتقا هفت روستااز 11روستا و برنامه هایی در حوزه ورزش نام برد. او  مجموع اعتبارات دولتی که به حساب دهیاری های بخش برزک واریز شده است را 4میلیارد و 600میلیون ریال اعلام کرد.

سلیمانی معاونت سیاسی اجتماعی و امنیتی فرماندار در حوزه اجتماعی از پشتیبانی تمامی مناسبت ها با هزینه فرمانداری و در حوزه امنیت اوضاع را مطلب بیان کرد و افزود: در شهرستان کاشان احساس امنیت وجود دارد.  همچنین توصیه ای به مردم داشت تا در پیشگیری از سرقت حساس شوند و مراقب اموال خود باشند به خصوص در رابطه با موتور سیکلت ها و ماشین ها. همچنین در حوزه سیاسی از پیگیری جلسات با  احزاب و تشکل های سیاسی خبر داد و با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات افزود: شکوهمندی انتخابات نشانه رضایت مردم است.

فرماندار کاشان با توجه به نزدیک بودن ماه محرم از ادغام هیئت های مذهبی با هیئت های مجوز دار خبر داده و گفت: توجه به مسائل بهداشتی در ایستگاه های صلواتی را در لیست اقدامات قرار داده ایم.

همچنین  از  تقویت جلساتی تحت عنوان ملاقات های مردمی از نیمه دوم سال ۹۸ ، برگزاری میز خدمت که به صورت هر ماه یک بار در نماز جمعه کاشان برگزار خواهد شد ، چهارشنبه صبح ها ملاقات مردمی با معاونان در سه بخش امنیتی و عمرانی، اتاق فکر با افراد با تجربه و حضور در مساجد برای شنیدن مشکلات مردم خبر داد. همچنین توجه به خانواده های شهدا و جانبازان، حضور در خانه های شان، دلجویی از آنان وتلاش برای رفع دو  مشکل مهم ان ها یعنی کمبود دارو به دلیل تحریم ها و دوم استخدام دولتی  فرزندان با سهمیه خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.