امید بود نظر مردم محترم شمرده شود

شهروندان مشکات بار دیگر با امضاء طومار ،  از فرماندار کاشان خواستند مانع صدور مجوز دامداری در قسمت غربی این شهر شود.

 

آنها خردادماه سال 94 هم با ارسال طومار  از مسئولان خواسته بودند مانع صدور مجوز این دامداری شوند.

 

مشکاتی‌ها در این طومار نوشته‌اند: «امید بود در دولتی که افتخارش نوشتن منشور حقوق شهروندی است، نظر مردم محترم شمرده شود؛ اما متاسفانه تاکنون عکس آنچه شنیده‌ایم را دیده‌ایم».

 

آنها در این نامه از فرماندار خواسته‌اند سرمایه‌گذار را به احداث دامداری در مکان مشخص شده برای مجتمع دامداری مشکات هدایت کند.

 

مشکاتی‌های در قسمتی از این طومار خطاب به فرماندار نوشته‌اند: تاکنون از تهدیدهای بهداشتی که دامداری قبلی ایجاد کرده آگاهی پیدا کرده‌اید؟

 

بیش از دو سال است که تلاش یک سرمایه گذار برای گرفتن مجوز دامداری 100 راسی در غرب مشکات باعث ایجاد مناقشات اجتماعی در مشکات شده است.

 

آن‌ها معتقدند دامداری قبلی که در این منطقه تاسیس شده مشکلات برای‌شان مشکلات بهداشتی ایجاد کرده و به زیبایی چشم انداز شهر آسیب رسانده است.

 

حالا ماه پس از آن طومار شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از اداره‌های شهرستان کاشان صدور مجوز برای این سرمایه‌گذار را بلامانع

 

دانسته‌اند.

 

این درحالی است که شورای شهر مشکات در نامه مورخه 21/3/94 خود به 7 مسئول کاشان، احداث دامداری در این منطقه را مغایر با منافع مردم و شهر دانسته است.

 

در متن این نامه آمده موقعیت جغرافیایی مکان مشخص شده برای دامداری و همجواری آن با مناطق مسکونی حریم بهداشتی مشکات را تهدید می‌کند و از سوی دیگر شهرداری این مکان را برای احداث بام مشکات در نظر گرفته است.

 

شورای سابق مشکات در این نامه تصریح کرده که در صورت احداث این دامداری هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص مناقشات اجتماعی احتمالی نخواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.