انجام 30 جراحی اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری در بیمارستان بهشتی

مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از انجام 30 عمل اورژانسی آنژیوپلاستی پرایمری (کد 247)، از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون در مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل این دانشگاه، دکتر حسن رجبی‌مقدم گفت: در چند دهه گذشته بیماری‌های قلبی شایع‌ترین علت مرگ‌و‌میر در دنیا و نیز کشور ما بوده است. این بیماری‌ها طیف وسیعی دارند که سکته حاد قلبی خطرناک‌ترین و اورژانسی‌ترین آن‌ها است که به‌دنبال لخته‌شدن و انسداد حاد در یکی از رگ‌های قلب رخ می‌دهد.

دبیر کمیته کد 247 افزود: مدیریت درمان سکته حاد قلبی از مهرماه سال 1394 توسط وزارت متبوع در 31 بیمارستان منتخب آغاز گردید که مجتمع بیمارستانی شهید دکتر بهشتی کاشان جزء بیمارستان هایی است که با امکانات و تجهیزات به‌روز، این آمادگی را دارد تا بیمارانی که با علائم سکته حاد قلبی به این مرکز مراجعه می‌کنند را تحت پوشش قرار داده و روند درمان آن‌ها را پیگیری نماید.

مدیر گروه قلب دانشگاه تصریح کرد: بیمارانی که با درد حاد قلبی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، بدون انتظار و اتلاف وقت توسط پزشک، مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید سکته حاد قلبی توسط پزشکان متخصص مقیم اورژانس و هماهنگی با بخش آنژیوگرافی و فلوشیپ اینترونشن کاردیولوژی، جهت انجام آنژیوپلاستی اولیه به بخش کت لب انتقال داده می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: آنژیوپلاستی اورژانسی یا عمل، توسط متخصصین اینترونشن کاردیولوژیست و تیمی از تکنسین‌ها و پرستاران ویژه قلب و عروق در بخش آنژیوگرافی انجام می‌گیرد که نقش پزشکان و پرستاران اورژانس و پرسنل ویژه کت لب به عنوان بخشی از اعضای تیم 247 در اجرای این برنامه مهم و کلیدی است.

رجبی‌مقدم افزود: این امر باعث می‌شود درمان سکته حاد قلبی در سریع‌ترین زمان ممکن و با حداقل صدمه به عضله قلب رخ دهد و مرگ و میر احتمالی و نارسایی قلبی ناشی از سکته به کمترین میزان ممکن برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.