بارش‌های دشت کاشان در بلندمدت افزایش داشته است

رئیس اداره هواشناسی کاشان اعلام کرد: مجموع بارش سال زراعی جاری 20.6 میلی‌متر بوده در حالی‌ که در سال گذشته تا این تاریخ صفر و در بلندمدت12.2 میلی‌متر بوده است که ۶۹درصد افزایش را نشان می‌دهد.

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با توجه به حجم خشک‌سالی‌های گذشته، این میزان بارش عدد قابل‌توجهی نیست و اصلاً جبران کمبود آب دشت کاشان را نمی‌کند.

ارغوانی افزود: تحليل نقشه‌های هواشناسي نشان می‌دهد؛ دشت کاشان دارای جو ناپایدار ضعیفی طی روزهای آینده خواهد بود و در آخر هفته پدیده غالب جوی، قسمتی ابری همراه با وزش باد و بارش پراکنده و رگباری پیش‌بینی می‌شود.

ارغوانی تصریح کرد: دمای هوا از 20 درجه سانتی‌گراد با ۲ درجه کاهش روبه‌رو خواهد شد و رطوبت هوا با 10 درصد افزایش به 90 درصد می‌رسد که کمینه دما در مناطق کوهستانی بین 3 تا 5 درجه نسبت به مناطق دشت پائین‌تر پیش‌بینی شده است.

وی تأکید کرد: باغ‌داران در صورت آلودگی درختان گردو، به، سیب و گلابی به آفت کرم خراط از طریق پوشاندن حفره‌های لارو با ترکیبات مناسب با آن مبارزه کرده و سم‌پاشی درختان علیه بیماری آتشک انجام شود.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: برای مبارزه با شانکر باکتریایی و سیتوسپورایی درختان میوه هسته‌دار و دانه‌دار پس از خزان برگ‌ها و عملیات تغذیه باغ با چال کود و کانال کود با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام شود.

ارغوانی افزود: جمع‌آوری انارهای آلوده از سطح زمین به منظور کاهش جمعیت لارو آفت مگس میوه مدیترانه‌ای و کرم گلوگاه و پوشاندن حفره ‏های لاروی با خمیر سمی طبق دستورالعمل جهت مبارزه با آفت کرم خراط اقدامات ضروری در این زمان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.