بانوان کاشانی شیوه های مقابله با بیماری های قلبی و عروقی را فراگرفتند

 

کارگاه خود مراقبتی در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در فرهنگسرای علامه فیض کاشان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در این کارگاه که به شیوه تعاملی و پرسش و پاسخ برگزار شد محسنجعفری كارشناس مبارزه با بيماري های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به تشریح عوامل بیماری های قلبی عروقی و همچنینشیوه های مقابله با آن بر اساس حوزه های مختلف تغذیه، سبک زندگی  و… پرداخت.

 

جعفری با اشاره به بیماری‌های قلبی وعروقی به عنوان شایع‌ترین علل مرگ ومیر درجوامع امروزی اظهار کرد: این بیماری‌ها ارتباط نزدیکی با شرایط و سبک زندگی مردم دارد که با برخورداری از سبک زندگی سالم شامل رژیم مطلوب و تمرینات بدنی قابل پیشگیری است.

 

وی رویکرد برگزاری این کارگاه را اصلاح شیوه زندگی, جلوگیری از مصرف بی رویه چربی های مضر، پرهیز از مصرف دخانیات و افزایش فعالیت و تحرک جسمی عنوان کرد.

 

مدرس این کارگاه آموزشی خاطرنشان کرد: فشار خون بالا، چاقی، کم تحرکی، چربی خون، استرس و فشارهای روحی و روانی، استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناسب و … از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی به شمار می روند.

 

جعفری افزود: مصرف سبزی و میوه، اندازه گیری وکنترل وزن و فشارخون، به حداقل رساندن مصرف فست فودها و … از شیوه های جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی محسوب می شود.

 

وی عوامل ایجاد خطر بیماری های قلبی عروقی را برشمرد و متذکر شد: ورزش و فعالیت بدنی مناسب یکی از موثرترین راهکارهای کاهش این عوامل خطر و پیشگیری از بیماریهای قلبی عروقی شناخته می شود.

 

شایان ذکر است این کارگاه آموزشی خودمراقبتی در ادامه برنامه های فرهنگسرای علامه فیض کاشانی در حوزه سلامت و با هدف آشنایی بانوان با نحوه پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و شناخت عوامل خطر، افزایش آگاهی و توانمندسازی و همچنینکاهش زمینه های قابل پیشگیری این نوع بیماری ها برپا شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.