برخورد سیاسی با آموزش و پرورش خیانت بزرگ است/ اصل تفکیک قوا را بپذیریم/

درحالی که «اجرای طرح پایه دوازدهم» به عنوان موضوع اصلی جلسه‌ی این هفته شورای آموزش و پرورش کاشان اعلام شده بود اما اعتراض به صادر نشدن حکم مدیریت این اداره به یکی از موضوعات پر رنگ این جلسه تبدیل شد.

 

آموزش و پرورش کاشان بیش از چهار ماه است که با سرپرست اداره می‌شود.

 

«مهدی حدادیان» سرپرست اداره‌ی آموزش و پرورش کاشان به ورود «محسن مهرعلی‌زاده» استاندار اصفهان به موضوع نتیجه نگرفتن تیم فوتبال سپاهان اشاره و این پرسش را مطرح کرد که آیا ارزش آموزش و پرورش کاشان کمتر از تیم سپاهان اصفهان است؟

حدادیان گفت «به هرکسی که بود رو انداختیم».

او گفت «به خدا قسم اگر این حرف را می‌زنم به خاطر این نیست که می‌خواهم اینجا بمانم؛ چرا که آنقدر این آموزش و پرورش مشکل دارد که هرکسی که بخواهد اینجا بماند ایثار کرده است. خواهش می‌کنم این موضوع را تا عید تمام کنید. خبر بدی به من رسیده که این برنامه تا شهریور ادامه دارد. ما از اول انقلاب تا الان چنین وضعیتی برای مدیریت آموزش و پرورش کاشان نداشته‌ایم.»

 

«علی رسول‌زاده» رئیس شورای اسلامی شهر کاشان هم گفت: «آقای استاندار چرا آموزش و پرورش کاشان پنج ماه است رئیس ندارد و سرپرست آن باید همچنان برای یک امضاء و تصمیم دستش بلرزد؟
مگر ایجاد شرایط آموزش حق مردم نیست؟ در این شهر با همه مسائل یا سیاسی برخورد می‌شود و یا منطقه‌ای و کسی که پاسوز می‌شود مردم‌اند.
آقای حدادیان شما راه بیفتید و از امام جمعه و نماینده و فرماندار بخواهید مشکلات را حل کنند.
وقتی برای رئیس آموزش و پرورش به یکی از مسئولان استان مراجعه کردم دیدم که از چند کانال به او می‌گویند این باشد و او نباشد. هرکسی می‌خواهد برای خودش مدیر و رئیس باشد چوبش را هم مردم می‌خورند. بیایید به خاطر خدا این منیت‌ها را کنار بگذاریم این مشکل را حل کنیم.»

 

«محمد کتابچی» مديرعامل انجمن خیرین مدرسه‌ساز کاشان هم گفت گواهی می‌دهد که مدیر کل آموزش و پرورش استان با انتصاب رئیس آموزش و پرورش کاشان موافق است اما آقای وزیر شخصا مقاومت می‌کند.

 

او گفت «شخصا به وزرات آموزش و پرورش رفته‌ام به من گفته شده 90 درصد وقت وزیر به جای اینکه برای رفع مشکلات آموزش و پرورش هزینه شود در مجلس برای التماس به نماینده‌ها هزینه می‌شود تا به او بودجه بدهند. درحالی که نباید حتی یک دقیقه از وقت وزیر صرف تدارکات و پشتیبانی می‌شود.»

 

«عباسعلی قپانی‌پور» معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان برخورد سیاسی با آموزش پرورش را «خیانت بزرگ» به نسل کنونی و آینده کشور نامید و گفت برخورد سیاسی با برخی از جایگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش پذیرفته شده نیست.

آموزش و پرورش زیرساخت مدیریت و آینده یک کشور است. اداره کل و در نهایت وزرات یک جزئی از هیات دولتند. اصل تفکیک قوا را بپذیریم. دولت دستگاه اجرایی و قوه‌ی مجریه کشور است همانطور که مجلس قوه مقننه است. اگر خلط مساله نشود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. مشکل وقتی پیش می‌آید که هرکسی بخواهد به جای دیگری تصمیم بگیرد ولی به جای او پاسخگو نباشد.»

[QR size=”200×200″ link=”yes”]http://meshkatonline.ir/برخورد-سیاسی-با-آموزش-و-پرورش-خیانت-بزر/[/QR]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.