برگزاری کارگاه یکپارچگی حسی و ماساژ در کاشان/ بیماران اتیسم درحال افزایش اند

انجمن اتیسم کاشان کارگاه یکپارچگی حسی و ماساژ برگزار می‌کند. عضو هیئت مدیره این انجمن با اعلام این خبر گفت می‌خواهیم به وسیله برگزاری این دوره‌ها نگاه خانواده‌ها و جامعه را به این بیماران اصلاح کنیم.

 

کارگاه یک پارچگی حسی و ماساژ 30 مهرماه در فرهنگ سرای مهر کاشان برگزار می‌شود. «سینا توکلی کار» درمانگر توانبخشی اتیسم تهران در این کارگاه به تدریس مهارت‌های لازم برای کمک به بیماران اتیسم می‌پردازد.

 

«مریم خیامی پور» در گفتگو با خبرنگار «مشکات آنلاین» از روند رو به رشد بیماران اتیسم ابراز تاسف کرد و گفت تعداد بیماران اتیسم کاشان در سال‌های گذشته از 25 نفر به بیش از 70 نفر رسیده است.

 

«مریم خیامی پور» با توجه به رشد بیماری اتیسم، آگاهی بخشی جامعه در جهت شناخت این بیماری ، توجه به سرمایه گذاری و کاهش رنج خانواده ها از جمله ضرورتهایی دانست که توجه جدی مسوولان را می طلبد.

 

خیام پور گفت که این انجمن از دولتمردان انتظار دارد که به آنها برای اطلاع رسانی صحیح، آموزش و پژوهش نیروهای متخصص، شناسایی دقیق مبتلایان و کمک به توان‌بخشی آنها برای یک زندگی سالم کمک کنند.

 

اوتیسم Autism نوعی اختلال رشدی است كه با رفتارهای ارتباطی ، كلامی غیر طبیعی مشخص می شود . علائم این اختلال در سال های اول عمر بروز می كندو علت اصلی آن ناشناخته است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت های ارتباطی تأثیر می گذارد.

 

انتهای پیام/ زهرا رسول زاده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.