برگزاری کلاس آموزشی مبارزه با آفات گیاهی در قهرود

مسئول مرکز جهاد کشاورزی جوشقان قالی گفت: در ادامه دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده سال جاری براساس نیاز‌سنجی به‌عمل آمده، دوره آموزشی شناسائی آفات و بیماری‌های درختان میوه و باغات گل محمدی و نحوه مبارزه، تغذیه باغات گل پس از برداشت  در قهرود برگزار شد.

علی عظیمیان خاطرنشان ساخت: این دوره پس از بازدید از تله‌های فرومونی نصب‌شده توسط مرکز جهاد در نقاط هدف و مشاهده برخی آفات یک‌شنبه ۶ خردادماه در مسجد رحمان قهرود با هماهنگی شورای کشاورزی و اسلامی منطقه برگزار گردید که با استقبال خوب بهره‌برداران همراه بود.

عظیمیان افزود: در این دوره علاوه بر آموزش‌های کاربردی، به دلیل مشاهده کرم سیب، مگس مغزخوار بادام و مگس میوه مدیترانه‌ای در تله‌های فرومونی، توضیحاتی در رابطه با چگونگی مبارزه شامل؛  وجین‌کردن علف‌های هرز، حذف میوه‌های آلوده‌، محلول‌پاشی، سم‌پاشی با یکی از سموم دیازینون و مالاتیون و … بلافاصله بعد از تشکیل میوه و در باغات گل بعد از برداشت ارائه شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری مرکز جهاد و پشتکار بهره‌برداران در اجرای آن شاهد کاهش آفات و مقاومت باغات در مقابل آفات و سرمازدگی‌های احتمالی در سال‌های بعد باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.