برگی از تاریخ؛ جهاد سازندگی کاشان چگونه تشکیل شد؟

پس از صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) در 27 خردادماه 58 مبنی بر تاسیس جهاد سازندگی، (دکتر) سید امیرحسین موسویان با هماهنگی حزب جمهوری اسلامی و معرفی ستاد جهاد سازندگی استان اصفهان، به عنوان مسئول اجرایی جهاد سازندگی کاشان مامور به دعوت از نمایندگان احزاب و گروههای انقلابی و اسلامی و همچنین جامعه روحانیت کاشان جهت تشکیل هسته اولیه و سپس انتخاب هیات امنای جهاد سازندگی کاشان می شود.

چند روز پس از صدور این فرمان تاریخی و به دعوت سید امیرحسین موسویان به عنوان نماینده جهاد سازندگی اصفهان و حزب جمهوری اسلامی ، آقایان: حاج علی خیامی به عنوان نماینده جامعه اسلامی فرهنگیان، (دکتر) امیرحسین چیت سازیان به عنوان نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مدرسه عالی علوم کاشان (نام سابق دانشگاه کاشان) ، (شهید) حاج احمد فرگاه به عنوان نماینده حزب جمهوری اسلامی کاشان، دکتر ماشااله مدیحی به عنوان نماینده جنبش مسلمانان مبارز و (مرحوم) آیت الله سید اسداله خراسانی به عنوان نماینده جامعه روحانیت کاشان در جلسه ای به منظور انتخاب سه نفر به عنوان هیات امنای جهاد سازندگی حضور می یابند. پس از بحث و تبادل نظر، از جمع 5 نفر حاضر در این جلسه آقایان: آیت الله خراسانی، موسویان و خیامی به عنوان اولین هیات امنای جهاد سازندگی کاشان انتخاب و موسویان نیز به عنوان اولین مسئول اجرایی این نهاد انقلابی انتخاب می شود.

از اوایل تیرماه 58 فعالیت این مجموعه در کاشان آغاز می شود که مورد استقبال اقشار مختلف مردم خصوصاً دانشجویان و فرهنگیان قرار می گیرد. متقاضیان با حضور در دفتر پذیرش جهاد سازندگی به مسئولیت (شهید) سید علی ابهری مقدم و تکمیل فرم ثبت نام، بر اساس تخصص، سوابق و تجربه کاری خود به کمیته های فرهنگی، کشاورزی، بهداشت و درمان، فنی و عمران و… و همچنین واحدهای حمل و نقل، حسابداری، تدارکات، روابط عمومی معرفی و فعالیت خود را آغاز می کردند.

در ادامه فعالیت ستاد جهاد سازندگی کاشان، حزب جمهوری اسلامی به عنوان پایگاه نیروهای انقلابی از بین اعضا و فعالان تشکیلاتی خود، افرادی را که دارای تخصص و تعهد و توانمندی لازم بودند را به این نهاد معرفی نموده است که از شاخص ترین آنها می توان به (سردار سرلشکر شهید) حاج علی فارسی اشاره کرد.

گفتنی‌است،‌ با توجه به توانمندی تجربی و تخصصی و پتانسیل بالای نیروی انسانی، پس از مدتی جهاد سازندگی کاشان برخی از نیروهای خود را جهت خدمت رسانی به مناطق محروم سایر استانهای کشور و همچنین فعال سازی دفاتر جهاد سازندگی به شهرها و استانهای دیگر اعزام نمود که می توان به استقرار نیروهای جهاد کاشان در شهرهای مختلف و متعدد از استانهای سیستان و بلوچستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، کرمانشاه و حضور ایشان در شورای جهادسازندگی این استانها اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.