بهسازی «خانه حکیم‌باشی کاشان» توسط بخش خصوصی

خانه حکیم ‌باشی کاشان توسط بخش خصوصی بهسازی، مرمت و احیا شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

بهزاد حیدری برنده مزایده مرمت و احیا و بهره‌برداری موقت از خانه حکیم باشی کاشان با کاربری بهداشتی- درمانی (مرکز طب سنتی) -فرهنگی اقامتی پذیرایی شد.

 

با اعلام نتایج تمدید فراخوان بهره‌برداری از بناهای تاریخی، هفت متقاضی سرمایه‌گذاری، امتیاز لازم را برای مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی کسب کردند.

 

به گزارش مهر، با پایان یافتن مهلت تمدید فراخوان عمومی واگذاری مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی فرهنگی، پاکت‌های ارسالی به دبیرخانه فراخوان، با حضور نماینده بازرسی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی و اعضای کمیسیون مزایدات صندوق احیا بازگشایی و نتایج این فراخوان اعلام شد.

 

بعد از ارزیابی فنی و اقتصادی پاکت‌های ارسال شده به دبیرخانه فراخوان، هفت متقاضی سرمایه‌گذاری، امتیاز لازم را برای مرمت، احیا و حق بهره‌برداری مدت معین برخی بناهای تاریخی کسب کردند.

 

بنابر اعلام کمیسیون مزایدات صندوق احیا، کاخ شهرستانک، عمارت والی کهره چرداول استان ایلام، خانه نجفی، خانه مستوفی شوشتر، ارگ محمد حسین خان ناروئی زهک، عمارت امیر مفخم خمین به برندگانی از سراسر ایران رسید، و بهزاد حیدری نیز برنده مزایده مرمت و احیا و بهره‌برداری موقت از خانه حکیم باشی کاشان با کاربری بهداشتی- درمانی (مرکز طب سنتی) -فرهنگی اقامتی پذیرایی شد.

 

خانه حکیم‌باشی کاشان یه عمارت قاجاری دارای سه حیات بزرگ و یک بارانداز وسیع و حتی فضاهای مختلف دیگر است که از دست نخورده‌ترین و کامل‌ترین خانه‌های کاشان به شمار می‌رود.

 

این خانه یک خانه گودال‌باغچه‌ای با سه بخش بیرونی، اندرونی و گودال باغچه، سه سرداب وسیع، بیش از چهار شاه‌نشین، مهتابی و غیره در سه طبقه با تزیینات منحصر به فرد است که طرح رنگ‌بندی‌های آن، زیبایی خاصی به این خانه و معماری ویژه آن خانه بخشیده است.

 

خانه حکیم‌باشی کاشان در نزدیکی خانه‌ عامری‌ها، و بروجردی‌ها از یک‌طرف و مسجد و مدرسه آقا بزرگ از طرف دیگر قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.