به احترام قانون کنار می‌روم

معاون سیاسی اجتماعی استانداری اصفهان، با انتشار نامه‌ای در کانال تلگرامی خود، با استقبال از قانون منع بکارگیری بازنشستگان، با شهروندان استان اصفهان خداحافظی کرد.

متن نامه خداحافظی حمیدرضا طباطبایی به این شرح است:
«به راستی ما امانت خود را بر آسمانها و زمین و کوه ها عرضه کردیم، ولی آنها سر باز زدند و از حمل این بار سنگین امتناع کردند واظهار ناتوانی نمودند واز این کار هراس داشتند، اما انسان آن را بر عهده گرفت». (سوره احزاب آیه 72)

مردم شهیدپرور استان اصفهان
با سلام

این مرقومه، پیام خداحافظی خدمتگزاری کوچک از ملت سرفراز ایران اسلامی است که حسب وظیفه در جهت تمکین به قانون از مسئولیت کناره‌گیری می کند؛ خادمی که بیش از سه دهه از عمر خود را در عرصه نبرد و تکلیف سپری کرد و در مسیر انجام بهتر امور، تلاش خود را به کار گرفت و خدا را گواه می‌گیرد که لحظه‌ای کم‌فروشی به خود راه نداد؛ هرچند قطع به یقین قصوراتی از حقیر سر زده که امید دارم پروردگار یکتا و شما مردم فهیم و مهربان به عظمت خود بر من ببخشید.

اکنون که پس از قریب 30سال افتخار خدمت‌گذاری به ملت شریف ایران، بار امانت را به جوان‌ترها می‌سپارم بر خود واجب دانستم تا چند سطری را به اختصار تحریر کنم.

ابتدا خداوند منان را سپاس می‌گویم که در طول زندگی، مجال خدمت‌گزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را به بنده عنایت فرمود که مایه مباهات است و امید که توانسته باشم توشه‌ای از این رهگذر برای عاقبت اندوخته باشم.

از زمانی که طی دوران دانشجویی به دعوت امام راحل در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتم، تا مسئولیت‌هایی همچون قضاوت، دادیار، دادرس، دادستان اصفهان، نماینده مجلس، معاون دادگستری تهران، رئیس دادگستری کرج، سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران و نهایتا معاون استانداری اصفهان که ضمن تشکر از حسن اعتماد استاندار اصفهان از خدمت مرخص می‌شوم، رفتار مطابق مرّ قانون را سرلوحه کار خود قرار دادم و یقین دارم که سایر همکاران و همرزمان بنده حقیر نیز چنین باوری را دارند.

مهم‌ترین آموخته این‌جانب در طول سال‌های مسئولیت خود که بخش اعظم آن در قوه قضاییه سپری شد، عمل به قانون به عنوان میثاق ملی بود که پذیرش آن در «قانون منع به کارگیری بازنشستگان» متبلور گشت.

اینجانب از این منظر به قانون جدید می‌نگرم که سرنوشت خواسته عیار قانون‌مداری ما را در بوته آزمایش قرار دهد. قانون، ستون هویت و عیارسنج اعتقاد ما به نظام جمهوری اسلامی و باورهای فکریمان است. لذا پذیرش آن بر همگان واجب و خدای نکرده هر نوع تحرکاتی در جهت سرپیچی، بی‌اعتنایی یا دورزدن قانون، نکوهیده و مذموم می‌نماید.

اینجانب به سهم خود ضمن کناره‌گیری از مسئولیت، عرصه را به جوانان برنا و شایسته ایران اسلامی می‌سپارم.

سید حمیدرضا طباطبایی نائینی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.