بیشترین مصرف‌کنندگان مواد مخدر در کاشان 18 تا 27 سال سن دارند

حوریه شیوا: سرهنگ پورکاوه فرمانده نیروی انتظامی کاشان در نشست خبری که عصر یکشنبه دوم تیرماه، در فرمانداری کاشان با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت:

امکان کاشت گل که از مشتقات گراس است، در شهرهای اطراف کاشان وجود دارد که ما با برخورد قانونی امحا کرده‌ایم.

همچنین کاشان به دلیل نزدیکی به تهران که یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان مواد مخدر صنعتی است، در معرض آسیب بوده که این معضل را نیز در نظر داریم.

فرمانده نیروی انتظامی کاشان ضمن اشاره به افزایش اعتیاد در میان بانوان گفت: تبلیغات منفی در راستای لاغر شدن خانم‌ها در اثر مصرف شیشه، باعث روی آوردن خانم‌ها به مصرف این ماده مخدر در کاشان شده است. این تبلیغات منفی و زیان‌بار، بیشتر در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود که لازم است خانم‌ها توجه لازم را در این زمینه داشته باشند.

در حال حاضر، 9 کمپ برای ترک اعتیاد در کاشان مشغول به فعالیت هستند که یکی از کمپ‌ها به نام «طلوع دوباره» اختصاص به خانم‌ها دارد که ه در حال حاضر 6 نفر از بانوان در این کمپ در حال بازپروری هستند که این 6 نفر شیشه مصرف کرده‌اند.

او ادامه داد: طی سه‌ماهه اول سال 98، نیروی انتظامی 14 طرح برای پاک‌سازی مبارزه با عاملین توزیع مواد مخدر اجرا شده است.

ما حدود 3810 نفر شهید و 12000 جانباز، در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌ایم. همچنین شرایط منطقه‌ای ایران، خاص بوده و ما کنار دو کشور تولیدکننده مواد مخدر قرار داریم.

او گفت: در برخورد با مواد مخدر سه مسیر پیش روست: آموزش و ارتقای سطح آگاهی، بازپروری کسانی که معتادند

و برخورد و مبارزه با مواد مخدر.

نیروی انتظامی، ضمن برخورد با عاملین تهیه و توزیع مواد، گام‌های مؤثر در آموزش و بازپروری برداشته و فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه انجام داده است.

پورکاوه افزود: دشمنان، در جهت آلوده کردن جوانان ما گام برداشته‌اند و البته همراه با گسترش فعالیت افراد سودجو، ما هم فعالیت‌هایمان را گسترش می‌دهیم. در 3 ماهه اول سال جاری، به میزان 265 درصد در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزایش کشفیات داشته‌ایم.

سرهنگ پورکاوه در پاسخ به خبرنگار مشکات آنلاین در خصوص اقدام نیروی انتظامی برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر توسط نوجوانان و دانش آموزان در مدارس گفت:

یکی از اصلی‌ترین هدف‌های ما دانش آموزان و سیستم آموزش پرورش است و بیشترین ارتباط را با این ارگان جهت آگاه‌سازی دانش آموزان داریم. بیشترین کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مرتبط با این موضوع را داشته‌ایم و تمرکز ما روی مقاطع ابتدایی و راهنمایی و در ادامه هم متوسطه بوده است.

همچنین ارتباط مداوم با مردم از طریق رسانه‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج و رادیو کاشان برای آگاه‌سازی بیشتر مردم برقرار کرده‌ایم.

لازم است در این زمینه دستگاه‌های مختلف به‌خصوص رسانه‌ها که به مردم آموزش می‌دهند، کمک کنند، چرا که بیشترین مصرف‌کنندگان 18 تا 27 سال سن دارند.

او ادامه داد: عاملین توزیع، غالباً افراد غیربومی هستند که به‌صورت عبوری از کاشان می‌گذرند، ولی مصرف‌کنندگان و دستگیرشدگان، قاعدتاً بومی بوده و البته افراد مهاجر هم در بین آن‌ها دیده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.