بیش از ۱۴هزار ساعت آموزش اورژانس به شهروندان

رئیس مرکز مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان٬ گفت: طی سال جاری نزدیک به ۱۵ هزار ساعت کارگاه‌های آموزش اورژانس و کمک‌های اولیه برای شهروندان کاشان و آران و بیدگل توسط این مرکز برگزار شده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز اورژانس کاشان دکتر حسین ریاحی این آموزش‌ها را در راستای سیاست‌گزاری این مرکز مبنی بر ترویج آموزش کمک‌های اولیه در بین عموم شهروندان به دنبال سیاست‌های کلی سازمان اورژانس کشور، به ‌دنبال آن سازمان برای برگزاری این کلاس‌ها و کارگاه‌ها دانست.

به گفته وی این مرکز از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذر‌ماه ۱۴ هزار و ۲۴۰ ساعت آموزش کمک‌های اولیه به حدود دو هزار و ۷۴۰ نفر از مردم کاشان و آران و بیدگل ارائه کرده است.

ریاحی افود: در این برنامه به هر نفر به طور متوسط حدود ۶ ساعت، طی دو روز در خصوص آشنایی با فرآیندها و خدمات اورژانس و فوریت‌های پزشکی آموزش‌هایی ارائه شده است.

به گفته رئیس مرکز مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کاشان٬ گروه‌های هدف این آموزش‌ها؛ خانم‌های خانه‌دار، کارمندان، طلاب، مربیان، دانش‌آموزان مدارس، کارگران شرکت‌های صنعتی، اصناف، هیات مذهبی و دانشجویان بوده‌اند.

آموزش همیشه بخش عمده و اصلی توسعه در همه فرایندها و بخش عمده پروسه «پیشگیری قبل از درمان» در بخش پزشکی است که اگر بهینه و مناسب انجام شود، ضمن این‌که کمک شایان‌توجهی به کاهش آسیب‌های ناشی از فقدان آشنایی با کمک‌های اولیه و پروسه درمان  می‌کند، مقدار قابل‌توجهی هم تاثیر مستقیم در کاهش هزینه‌های درمانی کشور، و افزایش سرانه سلامت جامعه دارد.

پروسه مناسب و علمی آموزش کمک شایان‌توجه غیر مستقیمی هم به افزایش طراوت و نشاط اجتماعی، کاهش استرس و اضطراب و … از طریق کاهش کمی بیماری، و پروسه همکاری بین شهروندان برای انجام عملیات پیش‌بیمارستانی است.

انتظار می‌رود شهروندان با توجه به میزان بالای اهمیت آموزش و افزایش آگاهی‌ها نسبت بر پروسه درمان پیش از بیمارستان و پیش از رسیدن نیروهای اورژآنس و …. از این آموزش‌ها استقبال کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.