تامین آب شرب منطقه اردهال کاشان از زاینده رود

مشکات آنلاین:  رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کاشان از انتقال آب زاینده رود به منطقه اردهال برای تامین آب شرب این منطقه خبر داد.

علیرضا صبوری ضمن اشاره به ضرورت تامین آب منطقه اردهال کاشان به ویژه در طول برگزاری مراسم قالیشویان اظهار داشت: برای رفاه هرچه بیشتر زائران و مجاورین حرم حضرت سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) و با توجه به رایزنی های انجام شده و بسیج دستگاه های مسئول در کاشان انتقال آب زاینده رود به منطقه اردهال در هفته دولت انجام گرفت.

وی هدف اصلی این پروژه را آبرسانی سالم به ۹ روستای منطقه اردهال دانست و ابراز داشت: خطوط انتقال این پروژه از سه راهی روستای مرق تا منطقه اردهال ۵۳ کیلومتر است که این مقدار شامل لوله های اصلی و همچنین شاخه های فرعی این خط انتقال است.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی کاشان ضمن اشاره به احداث هفت هزار و ۹۰۰ متر مربع چاه و محوطه سازی برای انجام این پروژه افزود: سه باب ایستگاه پمپاژ و یک هزار و ۵۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره نیز برای انتقال آب زاینده رود به منطقه اردهال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در سال جاری و تامین دو منبع تامین آب با حداکثر ظرفیت برای استفاده زائرین و مجاورین حضرت سلطانعلی ابن امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال، اکیپ هایی به منظور کنترل کیفی و کفی آب منطقه در چند نوبت ارسال شده  که تاکنون مشکلی گزارش نشده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.