تایید نامه افشاگرانه معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش استان به فرماندار کاشان (+متن کامل نامه)

«اکبر پناهی» معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش اصفهان با ارسال پیامکی به مدیرمسئول مشکات آنلاین ارسال نامه به فرماندار کاشان را تایید کرد و نوشت: «دیروز نامه‌ای را خطاب به فرماندار محترم کاشان تحت عنوان «حاغظ کشوده ام و چه زیباست فال تو» نوشته‌ام.
پناهی این نامه را در پاسخ به نامه «حمیدرضا مومنیان» به مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نوشته است.
مومنیان در آن نامه نوشته بود انتصاب «حسین مقنی نصرآبادی» به سمت ریاست آموزش و پرورش کاشان بدون هماهنگی با وی انجام شده است.
معاون آموزش و پرورش استان گفته این انتصاب با اطلاع و موافقت فرماندار کاشان انجام شده است.
متن کامل این نامه بدين شرح است :
باسمه تعالی
حافظ گشوده ام و چه زیباست فال تو
فرماندار محترم شهرستان کاشان
جناب آقای دکتر مومنیان
سلام علیکم
آشنایان ره عشق گرم خون بخورند
ناکسم گر به شکایت سوی بیگانه روم
نامه اخیر شما خطاب به جناب آقای دکتر کمالی، مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان اصفهان که شوربختانه به همه مسوولین هم رونوشت داده اید، موجبات حیرت و تعجب دلسوزان و فرهیختگان جامعه فرهنگی استان را فراهم نمود.
دل بیمار شد از دست رفیقان مددی
تا طبیبش به سر آریم و دوایی بکنیم
اینجانب که بیش و کم در جریان موضوع این نامه قرار دارم به نیابت از مدیرکل محجوب و اخلاق مدار آموزش و پرورش استان، که صبورانه بر آنچه می‌گویید، می‌نویسید و عمل می‌کنید، نظاره می‌کنند و با شما که متاسفانه قدر معلم و ارزش معلمی را پاس نداشته‌اید، به شیوه‌ی معلمی رفتار می‌نمایند و سعی می‌کنند حرمت نماینده دولت تدبیر و امید را در بزرگترین شهرستان استان پاس دارند، پاسخی دوستانه از سر خیرخواهی ارائه می‌نمایم. امیدوارم لغزش قلم را به اینجانب ببخشایید.
من نه آنم که ز جور تو بنالم حاشا
 بنده معتقد و چاکر دولت‌خواهم
فرماندار عزیز، نامه شما حامل سه پیام کلی است:
الف) اعتراض به اقدام غیر قانونی مدیر کل محترم در انتصاب مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان.
احتمالا منظور شما از تخلف قانونی لزوم هماهنگی مدیر کل با فرمانداران در انتصاب روسای ادارات است. در اینجا چند نکته را متذکر می‌شوم،
اولا : مفهوم هماهنگی بسیار مبهم و کلی است که طیف وسیعی از اقدامات مختلف را شامل می‌شود که مجال بحث آن اینجا نیست. ولی آنچه مسلم است معنی هماهنگی با فرماندار، قطعا تعیین رئیس اداره توسط فرماندار نمی‌باشد و معنی اجازه گرفتن را هم در برنمی‌گیرد.
ثانیا: اگر پروژه هماهنگی جناب‌عالی بیش از یک سال بی نتیجه به طول بیانجامد و انتخاب رئیس آموزش و پرورش کاشان را با همه مشکلات آن به چالش بکشاند، تکلیف چیست؟
وقتی مدیر کل سابق و سرپرست محترم وقت اداره کل، که هر دو از متعهدترین مدیران استان بوده و هستند، به جای هماهنگی، شاهد عدم هماهنگی برای معرفی گزینه مناسب بوده‌اند، تکلیف مدیر کل محترم جدید استان چه خواهد بود؟
ثالثا: استدلال شما برای رد فرد گزینه مورد نظر به بهانه‌ی اینکه توسط رقیب سیاسی معرفی شده است، چیست؟
مگر نه این است که مدیر کل محترم، صلاحیت‌های حرفه‌ای آقای مقنی را از طریق مصاحبه‌ی تخصصی و تایید سابقه ایشان را از طریق مدیران اسبق ادارات میمه، شاهین‌شهر و کاشان احصاء نموده‌اند!
آیا مصداق این کلام امیرالمومنین (ع) که فرمودند: انظر الی ما قال ولا تنظر الا من قال ،نمی تواند همین موضوع باشد؟
رابعا: بنده قبل از مراسم معارفه آقای مقنی، به شما تعهد اخلاقی سپرده بودم که از جلسه ی محرمانه‌ای که به اتفاق جناب آقای محمودی، رییس محترم اداره حراست، در دفتر شما تشکیل گردید، سخنی نگویم. اما متاسفانه شما کار را به جایی رسانده‌اید که مجبور شدم عهد خود را شکسته و از موافقت جناب‌عالی با فرد انتخاب شده توسط مدیر کل محترم استان، پرده بردارم.
دوست گرانمایه، آقای مومنیان، شما در آن جلسه دلیل خود را برای مخالفت با این انتصاب برشمردید و بنده با استدلال‌های متفاوتی آن دلیل را رد کردم و شما پس از پایان بحث طولانی به یک شرط موافقت خود را با انتصاب آقای مقنی اعلام نمودید.
شرط شما این بود که هیچ کس از محتوای این جلسه و تایید آقای مقنی توسط جناب‌عالی، مطلع نگردد. من به شما قول دادم و تا امروز که شما این نامه هتاکانه را به مدیر کل محترم نوشتید بر عهد خود وفا نموده ام. اما برادرم مشیء شما مبنی بر موافقت پنهانی و مخالفت آشکارا، صادقانه نیست و در شان و جایگاه رفیع جناب‌عالی هم نمی‌باشد. از شما می‌خواهم شیوه‌ی برخورد خود را با این رویکرد تغییر دهید.
شیوه ی چشمت فریب جنگ داشت
ما غلط کردیم و صلح انگاشتیم
ب) عدم اطلاع جناب‌عالی از حضور مدیر کل محترم در حوزه ماموریت شما و عدم اجابت دعوت شما توسط ایشان.
جناب آقای فرماندار، وقتی معاون محترم وزیر برای افتتاح پروژه و بازدید از طرح‌های نیمه تمام، عازم آران و بیدگل و کاشان شدند، حتما جناب‌عالی از حضور ایشان در منطقه مطلع بوده‌اید.
چگونه است که مدیر کل محترم استان با همه‌ی گرفتاری‌ها، جهت ارج نهادن به تلاش خیرین مدرسه ساز عازم آن دیار شدند تا به اتفاق از تلاش این عزیزان تجلیل به عمل آورند.
اما جناب‌عالی به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش، که باید حداکثر بهره را در جهت کاهش مشکل فضای آموزشی منطقه می‌بردید، مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان را به دفتر خود احضار نمودید تا ایشان را به خاطر انتصابی که جناب‌عالی آن را خلاف قانون می‌پندارید، بازخواست نمایید. وظیفه قانونی، ادب و اخلاق حکم می‌نمود که به پاس زحمات اعضاء مجمع خیرین در جمع آنان حضور می یافتید.
ما ملک عافیت نه به لشکر گرفته ایم
ما تخت سلطنت نه به بازو نهاده ایم
ج) عزل مدیر آموزش و پرورش کاشان و درخواست معرفی ایشان به کارگزینی اداره کل.
این حکم و فرمان شما از همه مطالب آن نامه، سوال برانگیزتر است به ویژه به دلیل ارجاع آن به شورای اداری شهرستان کاشان.
فرماندار ویژه محترم، باید بدانید اگر برای انتصاب روسای ادارات در قانون واژه هماهنگی با فرمانداران آمده است برای عز ل آنان، فرمانداران اختیاری ندارند و این حق جزء اختیارات مدیران کل و یا دستگاه های نظارتی، آن هم پس از طی مراحل قانونی، محسوب می شود. عجیب است که جناب‌عالی هنوز از حدود اختیارات خود مطلع نمی باشید!
یادباد آن کو به قصد خون ما
عهد را بشکست و پیمان نیز هم
برادرم در پایان متذکر می شوم ما همه منصوب به دولتی هستیم که با چالش‌های عظیمی در عرصه‌ی بین المللی، منطقه ای و داخلی مواجه است. به عنوان یک معلم دلسوز از شما می خواهم دست از مخالفت، با نیروهایی که همه همت و تلاش خود را برای رفع مشکلات جامعه صرف می‌نمایند، بردارید. چتر عطوفت، حمایت و همدلی را بر سر همه مسوولان خدوم آن منطقه بگسترانید و به دور از تحریک و خواست سیاست مابان، مصلحت جامعه اسلامی و نظام تعلیم و تربیت، را در نظر بگیرید.
اداره آموزش و پرورش کاشان با وضعیت سختی که به ویژه در سامان دهی نیروی انسانی با آن مواجه شده است به کمک صادقانه شما نیازمند می‌باشد. از خداوند متعال برای شما آرزوی توفیق روزافزون دارم.
خاطر به دست تفرقه دادن نه زیرکی است
مجموعه ای بخواه و صراحی بیارهم
 ارادتمند شما
اکبر پناهی
27 مرداد 1397

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.