توافق‌نامه تاسیس پارک علم و فناوری در کاشان نهایی شد

فرماندار کاشان از نهایی شدن توافق نامه تاسیس پارک علم و فناوری «غیاث‌الدین جمشید کاشانی» این شهرستان خبر داد.

به گزارش کاشان آنلاین، حمیدرضا مومنیان با اعلام این‌که یکی از ظرفیت‌های خالی دانشگاه کاشان، عدم استقرار پارک علم و فناوری در این مرکز آموزشی بود، گفت: با توافق‌های انجام‌شده با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی به عنوان یکی از پارک‌های اقماری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به مساحت ۴۰ هکتار در دانشگاه کاشان فعال می‌شود.

به گفته فرماندار کاشان: براساس قانون، این پارک‌ها تنها می‌توانند در مراکز استان‌ها ایجاد شوند اما در این خصوص پیگیری‌ها و رایزنی‌های زیادی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام، و توافق شده این پارک به‌عنوان یکی از پارک‌های اقماری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در شهرستان کاشان فعال شود.

وی اضافه کرد: در این راستا ۴۰هکتار زمین به همراه یک ساختمان مستقل با ۱۰ هزار متر مربع زیربنا برای احداث پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی در نظرگرفته شده و تفاهم‌نامه پذیرش نخستین شرکت دانش‌بنیان در این شهرک علمی نیز به امضا رسیده است.

فرماندار کاشان با بیان این‌که اجرای این پروژه در دو مرحله انجام خواهد شد، افزود: در مرحله نخست، شرکت‌های دانش‌بنیان در ساختمان‌های پیش‌بینی شده استقرار پیدا کرده و در مرحله دوم با فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم، و از طریق دریافت زمین در پارک علم و فناوری مستقر خواهند شد.

مومنیان خاطرنشان کرد: این پارک بخشی از زمین‌های دانشگاه کاشان بوده که ضمن همجواری با کریدور شمال جنوب کشور در حد فاصل دانشگاه و یکی از مراکز بزرگ صنعتی کاشان به نام شهرک قطب راوندی قرار دارد.

دانشگاه کاشان یکی از مراکز آموزش عالی بزرگ کشور است که در برنامه بلندمدت خود در نظر دارد به عنوان یکی از ۱۰ دانشگاه برتر کشور مطرح شود. برهمین اساس، طی سال‌های گذشته توانسته بخشی از برنامه‌های خود را محقق کرده و در بسیاری از رتبه‌بندی‌ها در جایگاه بالا قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.