ثبت نام 729 داوطلب در شهرستان کاشان/ افرادِ آگاه به مباحث مدیریت شهری انتخاب شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان از افزایش تعداد داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا نسبت به دوره قبل خبر داد.
«حمید رضا مومنیان» پس از پایان زمان قانونی ثبت نام از متقاضیان عضویت در شوراها در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری مشکات آنلاین گفت انتظار می رود که در این دوره افرادی انتخاب شوند که به مباحث مدیریت شهری، نگاه علمی تری دارند.
متن گفتگوی کوتاه مشکات آنلاین با رئیس هیات اجرایی انتخابات شوراها بدین شرح است:

 

استقبال داوطلبان در آخرین روز ثبت نام چگونه بود؟
امروز با استقبال پرشور داوطلبان حضور در انتخابات شوراها روبرو بودیم. البته این استقبال طبیعی بود چرا که مردم درحال دید و بازدیدهای نوروزی بودند و در بخش دوم این بازه زمانی، استقبال بیشتر شد.
تعداد داوطلبان نسبت به سال 92 تغییری داشته است؟
خوشبختانه تعداد داوطلبان افزایش پیدا کرده است. امسال 729 نفر در کل شهرستان ثبت نام کردند درحالی که در سال 1392، 670 نفر متقاضی بودند. در حوزه شهری امسال 294 داوطلب ثبت نام کردند اما در سال 92، 240 نفر؛ تعداد داوطلبان زن هم چه در حوزه شهری و چه در حوزه روستایی نسبت به سال 92افزایش داشته است.
آیا بخشی وجود دارد که متقاضیان آن به حد نصاب نرسیده باشد؟
در همه بخشها، تعداد کافی برای رقابت ثبت نام کرده اند. فضای رقابت فضای سالمی است و در این حوزه الحمد لله مشکلی نداریم.
در شهر کاشان هم استقبال خوبی شده است و امیدواریم بعد از موعد مقرر وارد بحث تایید صلاحیت ها شویم.
تایید صلاحیتها چه زمانی شروع می شود؟
در قانون بازه زمانیِ تایید صلاحیت مشخص شده و انجام روند تایید صلاحیتها وابسته به این است که ما استعلامهای مراجع چهارگانه را به موقع دریافت کنیم. البته ما کار رسیدگی را، به محض اینکه استعلامها به دستمان برسد شروع می کنیم.
زمان دقیق آن مشخص نیست؟
فکر می کنم آغاز این روند از فردا بعد از ظهر باشد. البته تا کنون دو جلسه هیات اجرایی را برگزار کرده ایم تا دوستان با قوانین آشنا شده و با هیات نظارت هماهنگ شوند.
انتخابات آینده را چطور پیش بینی می کنید؟
حتما انتخاباتی پرشور و حماسی خواهد بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند و رئیس جمهور هم اشاره کردند این انتخابات نماد همدلی مردم خواهد بود. مردم ما می دانند که مشارکت بیشتر آنان، امنیت پایدارتری را برای کشور فراهم می کند.
با توجه به رابطه ای که در این مدت با شوراها داشته اید، مردم برای انتخاب اعضای شورا، چه شاخصه هایی را مد نظر قرار دهند؟
انتظار این است که پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، مردم مشارکت جدی تری را داشته باشند. امروزه در بحث مدیریت شهری، مباحثی کاملا علمی و تجربه شده در شهرهای موفق دنیا وجود دارد و انتظار داریم که افرادی متعهد و متخصص انتخاب شوند تا در شورای پنجم جهش بزرگی را در بحث توسعه داشته باشیم. البته این مطلب نافی زحمات شوراهای قبلی نیست اما این مسیر، مسیری رو به رشد و کمال است و انتظار می رود که نگاههای علمی و متقن تری بر فعالیت شوراها حاکم شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.