جوانان نوش‌آباد ظرف‌های یکبار مصرف را از مسیر مراسم محرم جمع کردند

اعضای پویش «سفیران پاکیزگی نوش‌آباد» ظرف‌های  یک‌بار مصرف را از مسیرهای منتهی به مراسم آیینی ماه محرم این شهر جمع‌آوری کردند.

 

این پویش اجتماعی، از شام‌گاه هشتم محرم با حضور ۱۵۰ نفر از فعالان عضو انجمن‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های مذهبی و کارکنان خدمات شهری نوش‌آباد آغاز شد و تا پایان روز دوازدهم ادامه داشت.

 

به گزارش مشکات آنلاین به نقل از «کاشان نیوز» دبیر پویش دانشجویی سفیران پاکیزگی نوش‌آباد با اعلام این خبر گفت: اجرای طرح سفیران پاکیزگی با هدف پاک‌سازی فضای شهری با مشارکت همگانی و ترویج فرهنگ مسئولیت پذیری به عنوان بخشی از فریضه امر به معروف اجرا شد.

 

«محمد حیدری» ادامه داد: با مشارکت واحد خدمات شهری شهرداری نوش‌آباد، سطل‌های بازیافت سیار در مسیر حرکت دسته‌های عزادار و بلوار محرم، محل برگزاری برنامه‌های آیینی نصب شد و نایلون‌هایی نیز برای جمع‌آوری ظرف‌های یک‌بار مصرف توزیع شد که بعد از جمع‌آوری به مراکز بازیافت ارسال شود.

 

وی با اشاره به آثار اجرای این طرح تاکید کرد: نوش آباد محل برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور است که با حضور بیش از دو هزار هنرور اجرا می‌شود و این طرح به عنوان یک کار جمعی و خرد عمومی به یک ظرفیت برای جلب مشارکت مردم تبدیل شده بود.

 

دبیر پویش دانشجویی سفیران پاکیزگی نوش آباد گفت: شرکت‌کنندگان در این طرح با کاور مخصوص ضمن تلاش برای پاکیزگی شهر و فضاهای اجرای برنامه‌های محرم، در خصوص ضررهای ناشی از استفاده ظروف یک بار مصرف و نیز اطلاع رسانی کردند.

 

انجمن‌های مردم راه روشن توسعه، دوستداران میراث فرهنگی نوش‌آباد و جمعیت کویر سبز کاشان و اعضای هیئت‌های مذهبی در این طرح مشارکت داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.