خزانه مرکزی شهرداری کاشان گامی به‌سمت شفافیت و انضباط مالی

مدیر درآمد شهرداری کاشان از راه‌اندازی خزانه مرکزی شهرداری کاشان خبر داد و آن‌را گامی مهم  در راستای شفاف‌سازی و انضباط مالی ارزیابی کرد.

به گزارش شهرداری کاشان، عباس شافعی با اعلام این خبر گفت: تمرکز منابع درآمدی در یک مرکز و تخصیص منابع بر اساس برنامه‌ها و اولویت‌ها، علاوه بر این‌که موجب انضباط مالی و شفاف‌سازی درآمد‌های شهرداری می‌شود، رضایت شهروندان و بستان‌کاران شهرداری را نیز به دنبال دارد.

وی افزود: از مردادماه سال‌جاری با تشکیل خزانه مرکزی در شهرداری کلیه وجوه نقد، اسناد دریافتنی، اوراق و املاک قابل واگذاری برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهرداری در یک محل به نام خزانه متمرکز شده است.

شافعی گفت: به دنبال این طرح با تشکیل کمیته تخصیص و تشکیل جلسه ماهانه این کمیته با حضور معاونین و مدیران ارشد شهرداری و مناطق پنج‌گانه با بررسی اولویت‌های تخصیص منابع به صورت ماهانه به طرح‌ها و بستان‌کاران اختصاص داده می‌شود.

مدیر درآمد شهرداری افزود: این شیوه موجب رضایت پیمان‌کاران و جلوگیری از اتلاف وقت آن‌ها شده به نحوی که نیاز به پیگیری روزانه وصول مطالبات خود ندارند و بر اساس وضعیت حساب خود به صورت ماهانه و در صورت قرار داشتن در اولویت پرداخت طرح‌ها منابع به آن‌ها تخصیص داده می‌شود.

وی افزود با توجه به ضعف نقدینگی در سیستم شهرداری‌ها اولویت بخش نقدی درآمد به پرداخت حقوق کارکنان و امور جاری شهرداری اختصاص داده می‌شود و هزینه اجرای طرح‌ها از محل اسناد دریافتنی و املاک تامین می‌شود.

خزانه مرکزی شهرداری اگر بتواند به سرعت عملیاتی شده و با دقت و وسواس کلیه وجود و اسناد در خزانه تجمیع‌ شود، ضمن این‌که با سرعت و شفافیت می‌توان به میزان بدهی، بستان‌کاری، درآمد‌ها و هزینه‌ها دسترسی تقریبا شفافی داشت، به همان میزان خطای محاسباتی در پرداخت و دریافت‌ها و تخصیص هزینه یا اقدام به عملیات عمرانی هم کاهش می‌یابد و به میزان قابل‌تو‌جهی جلو هدررفت سرمایه به خاطر پراکندگی منابع و اسناد را می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.