خطیب جمعه اصفهان: دستگاه قضا با کسانی که در لفافه مسئولیت ایجاد اختلاف می‌کنند برخورد کند

مشکات‌آنلاین – امام جمعه موقت اصفهان گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم با کسانی که در لفافه مسئولیت خود ایجاد اختلاف می‌کنند برخورد شود.

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه اصفهان با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: الگویی که ما از فتح خرمشهر گرفتیم شامل نکات فراوانی است که در استمرار انقلاب اسلامی و مقاومت کشورهای منطقه در مقابل دشمن از آن استفاده شده و می‌شود. عقب نشینی اسرائیل از غزه در روزهای اخیر از جمله همین موارد است.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: امروز نیز ملت ایران به‌ویژه جوانان انقلابی با کمک الطاف خداوند و ایستادگی، برابر دشمن که آرایش جنگی اقتصادی، روانی و سیاسی ایجاد کرده مقاومت کرده و ان‌شاءالله پیروز خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون حاشیه‌سازی پس از اطلاعیه دادستان اصفهان گفت: دادستان اصفهان اطلاعیه‌ای را مرتبط با منکرات علنی جامعه و دفاع از عزت خواهران گرامی ارائه دادند. همان چیزی که فتوای علما و قوانین نظام نیز بر آن تاکید دارند. اما نمی‌دانیم چرا هر زمان صحبت از حفظ حجاب خواهران شده و بحث علنی دوچرخه سواری دختران مطرح می‌شود عده‌ای که توجه به خواست دشمن ندارند به دنبال ایجاد اختلاف و مخالفت با قوانین برمی‌خیزند.

وی ادامه داد: حجاب قبل از اینکه اجبار از بیرون باشد مسئله‌ای درونی و الزام عقلی از درون است، به عنوان نمونه اگر به رعایت غذای سالم تاکید می‌شود عده‌ای نمی‌توانند بگویند ما به دنبال غذای آلوده هستیم و مثال‌های فراوان از این دست وجود دارد، چرا وقتی به موضوع حجاب می‌رسیم که استدلال عقلی دارد و مرتبط با حفظ آزادی فکری و بنیان خانواده‌ها است عده‌ای مقاومت می‌کنند.

آیت الله مهدوی با تشکر از مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در تشویق دختران کلاس اول که چادر را به عنوان حجاب برتر انتخاب کرده بودند، گفت: چه شده که برخی در موقعیت و سمت‌های خاص به‌‌دنبال این هستند که فضای جامعه را به التهاب بکشند، آن‌ها از بصیرت برخوردار نیستند. چه لزومی دارد آن مسئول اگر واقعا دلسوز است موضوع اختلاف‌انگیز را به رسانه‌ها بکشد. از قوه قضاییه می‌خواهیم با کسانی که در لفافه مسئولیت خود ایجاد اختلاف کنند برخورد شود. جامعه ما امروز نیاز به آرامش دارد و هرکسی نباید به خود اجازه دهد که با احکام شرعی و قوانین نظام جمهوری اسلامی مقابله کند.

منبع: (با تلخیص) تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.