درختان گوجه سبز در طاهرآباد کاشان به بار نشست

درختان گوجه سبز (آلوچه) در منطقه طاهرآباد کاشان به بار نشست و نوبری این میوه بهاری به دست آمد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درختان آلوچه یا گوجه سبز در منطقه طاهرآباد شهر کاشان به بار نشسته و نوبری این میوه بهاری به‌زودی وارد میادین میوه‌ تره‌بار و میوه و سبزی‌فروشی‌ها می‌شود.

 

مناطق وسیعی از باغات راوند و طاهرآباد در کاشان به پرورش درختان آلوچه و قیسی اختصاص داشت به نوعی که این دو محصول کشاورزی دو محصول استراتژیک این منطقه محسوب می‌شد و هر ساله در نیمه دوم فروردین و نیمه نخست اردیبهشت‌ماه، جمع‌آوری و بارگیری این دو محصول کارآفرینی و درآمد قابل توجهی را نصیب منطقه می‌کرد.

 

اما از دو دهه پیش دست‌کم ۹۰  باغ‌های منطقه خصوصا منطقه راوند رو به خشکی گرایید و امروزه آثار درختان خشک و بی‌بر آن باغ‌ها در منطقه وجود دارد.

 

گوجه‌سبز یا آلوچه درختی است از تیرهٔ گل سرخیان که میوهٔ آن کوچک و آبدار، دارای پوست نازک به رنگ سبز یا سرخ و یک هستهٔ سخت است.

 

این درخت در نواحی معتدل بهترین رشد را دارد و در آب و هوای ملایم به رنگ‌های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن در می‌آیند. این میوه به سرعت می‌رسد و مدت نگه‌داری آن در یخچال ۴ روز است.

 

گوجه سبز به صورت تازه و پخته در خورش‌ها مصرف می‌شود. این میوه سرشار از ویتامین C است. مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

 

CULPEPES، گیاه‌شناس معروف قرن ۱۷ عقیده داشت که مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان مفید است و خاصیت مسهلی آن به خوبی شناخته شده‌است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده – روده‌ای است.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.