دکتر بوجاری: این دستگاه سبب توسعه توریست سلامت می شود

مرکز لیزر اگزایمر کلنیک جراحی پارسیان کاشان به دستگاه Schwind AMARIS 1050RS مجهز شد.

دکتر «علی اصغر رنجبر» مدیرعامل کلنیک پارسیان کاشان گفت: این دستگاه مدرنترین دستگاه‌ در جراحی چشم است و کاشان از معدود شهرهایی است که از آن برخوردار شده است.

وی افزود: دستگاهی که در بیمارستان متینی وجود داشت، پاسخگوی نیاز شهرستان نبود و همین موضوع سبب شد تا هیئت مدیره کلنیک خرید دستگاه لیزینگ مدرن را در دستور کار قرار دهند.

دکتر رنجبر گفت: برای خرید این دستگاه به 14 میلیارد تومان بودجه نیاز بود. بخشی از این بودجه توسط شرکت وارد کننده دستگاه و بانکهای ملت و تجارت تامین شده است.

این جراح و متخصص چشم تصریح کرد: با بهره برداری از دستگاه Schwind AMARIS 1050RS نه تنها بیماران شهرهای نطنز و اردستان و اراک، بلکه بیماران شهرهای تهران و قم نیز به برای درمان به کاشان سفر می کنند.

دکتر رنجبر پس از اولین عمل جراحی خود با این دستگاه، درباره مزیت‌های آن گفت: دستگاه 2021 است و عمل قرنیه نازک و آستیگمات شماره بالا را که دستگاه های قبلی به خوب انجام نمی داد، پوشش می دهد. درد و عوارض جراحی برای بیمار نیز کمتر است.

روز گذشته، همزمان با بهره برداری از این دستگاه، 40 شهروند کاشانی توسط دکتر حسین بوجاری، جراح و متحصص چشم، برای رفع عیوب انکساری چشم تحت عمل جراحی قرار گرفته و دیگر نیازی به استفاده به عینک ندارند.

دکتر بوجاری در گفتگو با کاشان فردا درباره مزیت‌های این دستگاه گفت: مجموعه نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه اگزایمری که در مرکز پارسیان به بهره برداری رسیده، بهترین نتیجه را برای رفع عیوب انکساری چشم ارائه می کند. با توجه به اندازه کوچک پالسهای لیزر، بیمار دچار خستگی و استرس نمی شود و با جراح همکاری بیشتری دارد و نتیجه عمل نسبت به دستگاه های قبلی موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این دستگاه سرعت بالای سیستم ردیابی آن است که با کوچکترین حرکت چشم، پالس لیزر با سرعت بسیار بالا حرکت چشم را دنبال کرده و دقیقا به نقطه مورد نظر در قرنیه برخورد می کند.

دکتر بوجاری درباره دستگاه‌های عکس‌برداری جنبی گفت: دو دستگاه جنبی SIRIUS  و AMATIS که مجهز به پیشرفته‌ترین تکنیک‌های توپوگرافی است در کلنیک پارسیان به بهره برداری رسیده که مشخصات اپتیکی هزاران نقطه از قرنیه در سطح جلویی، ضخامت و سطح پشتی را در قالب گرافی‌ها به جراح ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها همچنین تست لایه اشک روی قرنیه را انجام داده و وضعیت قرنیه را از نظر وجود یا ریسک قوز قرنیه به خوبی نشان می‌دهند.

وی افزود: این دستگاه‌ها عیوب انکساری چشم را به دقت بسیار بالایی محاسبه می‌کنند که همه این مزیت‌ها در دقت انتخاب کاندیدای عمل جراحی، نوع جراحی و کاهش عوارض آن بسیار موثر است.

دکتر بوجاری گفت: این دستگاه اولین دستگاه اگزایمر بخش خصوصی در کاشان است که بسیاری از مراکز استان‌ها نیز از آن برخوردار نیستند. نزدیک بینی، دوربینی، آسیگمات و پیری چشم در موارد خاص از جمله عیوبی هستند که با این دستگاه قابل اصلاح است. وجود این دستگاه در کاشان سبب می شود تعداد زیادی از بیماران برای درمان به کاشان بیایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.