سرانه مطالعه کاشان کمی بیشتر از دو برابر کشور شده است

 فرماندار کاشان گفت: با فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، نرخ سرانه مطالعه کاشان کمی بیشتر از دو برابر کشور شده است.

حمیدرضا مومنیان در آیین رونمایی از برنامه‌های پایتخت کتاب ایران که در سرای اهل قلم سی‌و‌یکمین نمایش‌گاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، با اظهار خرسندی از انتخاب کاشان به عنوان پایتخت کتاب، افزود: امیدواریم به‌دنبال این انتخاب، اقدامات فرهنگی متعدد و اثربخش در حوزه فرهنگی شهرستان انجام شود و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در همکاری با یک‌دیگر بتوانند از این فرصت و زمینه‌ای که ایجاد شده است، استفاده کنند.

مومنیان با اشاره به نگاه فنی به حوزه فرهنگ در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: در آسیب‌شناسی فرهنگی شهرستان، به این نتیجه رسیدیم که در مسائل فرهنگی نشانه‌های خوبی وجود ندارد و به همین دلیل در برنامه‌های مختلف تلاش کردیم که نوعی پویایی در کار خود ایجاد کنیم. محور برنامه‌های ما فعالیت‌های کتاب و ترویج این حوزه بود که خوشبختانه به نتایج خوبی رسیدیم به طوری که امروز به عنوان پایتخت کتاب کشور انتخاب شده‌ایم.

وی با اشاره به فضای بانشاط فرهنگی و اجتماعی در شهرستان و برگزاری کنگره‌های متعدد مفاخر و بزرگان کاشان، تصریح کرد: این‌که همه گروه‌های فرهنگی فرصت عرض‌اندام پیدا کنند و در قالب سمن‌ها، گروه‌ها و موضوعات مختلف شاهد تراواشات فکری جوانان در حوزه کتاب، موسیقی و تئاتر و.. باشیم، نشانه پویایی فرهنگی و اجتماعی یک جامعه است.

در پایان این آیین، از کتاب «کاشان پایتخت کتاب ایران» شامل برنامه‌های ترویج کتاب‌خوانی در شهرستان کاشان رونمایی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.