سه کاشانی در میان مدیران شرکت‌های تابع وزارت کار

بالاخره بعد از کش‌وقوس‌ها و مقاومت‌ها، نام اسامی مدیران و هيئت‌مدیره شرکت‌های تابع وزارت کار منتشر شد که نام سه کاشانی هم در بین این نام‌ها به‌چشم می‌خورد.

نحوه انتخاب اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق تأمین اجتماعی به‌خصوص شستا و شفاف‌سازی درباره اسامی آن همواره مورد سؤال نمایندگان مجلس و از مطالبات عمومی نخبگان خصوصاً فعالان سیاسی و اقتصادی کشور بوده است.

محمد شریعتمداری که ۵ آبان‌ماه برای این وزارت‌خانه از مجلس رای اعتماد گرفت، وعده داده بود تا نام همه اعضای هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه این وزارت‌خانه از جمله شستا و صندوق‌های بازنشستگی را با هدف شفاف‌سازی منتشر کند.

وی در یکی از نخستین اقدامات خود دستور داد تا این اسامی تا پایان وقت اداری امروز دوشنبه ۹۷/۸/۱۴ در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارت‌خانه منتشر شود.

برخی بر این باورند که فرایند انتخاب برخی از مدیران شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به واسطه رابطه فامیلی و یا روابط سیاسی بوده‌است، و از این رو تا کنون اقدام موثری در خصوص اعلام اسامی اعضای هیئت‌مدیره و مدیران‌عامل این شرکت‌ها صورت نپذیرفته بود.

این فهرست شامل 1200 نفر می شود که در حدود 550 شرکت زیرمجموعه این وزارت‌خانه به عنوان عضو هیئت مدیره، یا مدیرعامل فعالیت می‌کنند. اکنون 17 پوشه از این شرکت‌ها در تارنمای وزارت‌خانه بارگذاری شده و بقیه نام‌ها نیز به تدریج اعلام می‌شود.

در میان اسامی افرادی که تا کنون منتشر شده است، نام سه نفر از شهروندان کاشانی دیده می‌شود.
شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (سهامی عام):
«جواد وردی» عضو هیات مدیره (غیر موظف) شرکت تولید مواد اولیه دارو پخش

شرکت‌های تابعه هلدينگ آتيه صبا:
«علی‌اکبر مومنیان» رئیس هیئت مدیره (موظف) شرکت آزادراه امیرکبیر (سهام‌دار شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی پرشین گلف)

«سید مهدی واجدی» عضو هیئت‌مدیره (غیرموظف) شرکت آزادراه امیرکبیر (سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.