طرح شکایت از علی هاشمی طاهری، روی میز هیات امناء ناجی‌آباد

درحالی‌که هنوز پرونده طرح سوال از شهردار کاشان در شورای شهر کاشان بسته نشده، بررسی طرح شکایت از «علی هاشمی طاهری» در هیات امناء ناجی‌آباد کلید خورد.

 

یک منبع آگاه به مشکات آنلاین گفت که هیات امناء شهرک ناجی‌آباد طرح شکایت از رئیس شورای اصولگرایان را به خاطر اتهاماتش به هیات امناء، بررسی می‌کند.

 

هاشمی طاهری در جلسه بررسی طرح سوالِ هفت عضو شورا از شهردار، به دفاع از او پرداخت و در یک درگیری لفظی با «علی رضا پورسگری»، هیات امناء ناجی‌آباد را به «بلند کردن اموال مردم» متهم کرد.

 

پورعسگری  مدیر مالی هیات امناء ناجی‌آباد است.

 

رئیس شورای اصولگرایان کاشان مدعی شد که هیات امناء ناجی‌آباد «حق و حقوق مردم را از بین برده است».

 

او گفت هیات امناء، بیش از 100 میلیارد به شهر بدهکار است، و این بدهی را نداده و نمی‌دهد.

 

علی‌رضا پورعسگری در این مشاجره تاکید کرد که ناجی‌آباد هیات امناء دارد. او از هاشمی طاهری خواست اگر مدرکی برای بدهی ناجی‌آباد دارد رو کند و چک روز بگیرد.

 

نظر وکلاء درباره سخنان هاشمی طاهری

«تقی اکبرزاده» وکیل پایه یک دادگستری در تهران در گفت‌وگو با «مشکات‌آنلاین» گفت برداشت عرف از عبارت «مال کسی را بلند کردن»، «دزدیدن» و «بالاکشیدن» اموال دیگران است که اگر چنین مطلبی در مراجع قضایی ثابت نشده باشد، نسبت دادن آن به هر فردی مصداق  «افترا» است.

 

او نسبت دادن «جعل سند» را نیز مصداق افترا دانست و گفت اگر مدعی نتواند چنین نسبتی را ثابت کند مجرم شناخته می‌شود.

 

اکبرزاده گفت بخش دیگری از سخنان مطرح شده در جلسه شورای شهر کاشان اگر اثبات نشود مصداق «نشر اکاذیب» است که مجازات آن نیز در قانون مشخص شده است.

 

او گفت که هیات امناء می‌تواند از هاشمی طاهری شکایت کند و اگر در دادگاه اتهام افترا ثابت شود از یک ماه تا شش ماه زندانی و 72 ضربه شلاق دارد.

 

«سعید غلامیان» روزنامه نگار و وکیل دادگستری  گفت هاشمی طاهری مدعی موضوعاتی شده که هنوز در هیچ دادگاهی ثابت نشده است. او گفت هر نوع اتهامی که به شخصی نسبت داده می‌شود اگر در دادگاه ثابت نشده باشد، مصداق توهین است و اگر آن اتهام در فضای عمومی و بین افراد متعددی بیان شود، مصداق افترا است. شورا یک تریبون عمومی است و آقای هاشمی طاهری مدعی موضوعی شده که در هیچ دادگاهی ثابت نشده است.

 

غلامیان گفت توهین می تواند با گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات دست و چشم و نظایر آن باشد، مثل آب دهان به روی دیگری انداختن، هل دادن تحقیر آمیز دیگری و یا برداشتن خشونت آمیز کلاه. اما در هر صورت توهین به افراد جرم است.

 

حاشیه‌سازی‌های هاشمی طاهری

این اولین‌باری نیست که سخنان و رفتار هاشمی طاهری باعث حاشیه‌سازی می‌شود.

 

او پیش‌تر مدعی شده بود که «عباس‌علی منصوری» نماینده سابق کاشان، قصد داشته نیاسر را به حوزه انتخابیه آران و بیدگل ملحق کند. در همان زمان منصوری پیشنهاد مناظره را ارائه کرد و از شورا خواست اگر سندی دارد ارائه کند.

 

مدتی قبل هم او با سر دادن شعار علیه «مجید انصاری» معاون رئیس جمهور در نمازجمعه کاشان اعتراض آیت الله نمازی را برانگیخت.

 

رئیس شورای اصولگرایان کاشان با این اقدامش، زمینه را برای رد صلاحیت خود در کاشان را فراهم کرد.

 

هاشمی طاهری در نهایت توانست با رایزنی در هیات نظارت استان که «حسین‌علی حاجی» فرماندار دولت احمدی‌نژاد در  کاشان عضو آن بود، تاییدیه خود را برای حضور در رقابت‌ انتخاباتی دوره‌ی پنجم شوراها بگیرد اما این احتمال وجود دارد که با شکایت هیات امناء این‌بار همه چیز مثل گذشته برای او ختم به خیر نشود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.