متهم آدم ربایی پرونده نوجوان افغانستانی دستگیر شد

عامل ربایش نوجوان 12 ساله افغانستانی دیروز در کاشان دستگیر و به زندان منتقل شد.

 

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اعلام این خبر به خبرگزاری قانون گفته این متهم به آدم‌ربایی اعتراف کرده است.

 

خانواده «حامد رضایی»، نوجوان ۱۲ ساله افغانستانی با انتشار یک ویدئو در فضای مجازی گفته بودند فرزنداشان در روز 11 اسفند خودکشی کرده و پیش از این اقدام به دوستانش گفته بود که یک نفر به او «تجاوز» و او به این دلیل قصد خودکشی دارد.

یکی از خویشاوندان حامد گفته است ۱۱ اسفند حامد با دو دوست دیگرش در محلی که همیشه برای بازی به آنجا می‌روند، مشغول بازی می‌شوند که فردی با موتور سیکلت سراغ آنها می‌آید و پس از اینکه گوشی‌های تلفن همراه آنان را به زور می‌گیرد، چاقویی زیر گلوی حامد می‌گذارد و با تهدید، او را با خود می‌برد.

 

عبدالشکور رضایی، پدر حامد مدعی است که به شهادت دوستان فرزندش، او خود گفته «به دلیل اینکه نمی‌خواهد آبروی چندین و چند ساله پدرش برود -چرا که پدرش مداح است- نمی‌تواند حادثه پیش آمده [تجاوز جنسی] را تحمل کند و در نتیجه خود را خواهد کشت.»

 

او در شرح موضوع خودکشی فرزندش گفته است شب هنگام وقتی که می بیند از فرزندش خبری نشده، به جست‌وجوی او می‌پردازد و به همین منظور به زیرزمین خانه می‌رود و با جسد حامد که خود را دار زده بوده، روبه‌رو می‌شود.

 

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفته بود ۱۲ اسفندماه گزارش حلق آویز شدن پسر ۱۳ ساله ای مطرح شد که موضوع بر اساس فرآیندهای معمول در جریان رسیدگی قرار گرفت.

این مقام آگاه گفته بود با وجود اینکه از ۱۲ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه نزدیک به ۱۶ روز تعطیلی رسمی داشتیم اما موضوع از سوی دستگاه های ذی ربط بررسی و پس از کالبد شکافی از سوی پزشکی قانونی جواز دفن صادر و متوفی به خاک سپرده شده؛ از این رو مطالبی که عنوان می شود با چاشنی شایعه همراه شده، دقیق نیست و با واقعیت همخوانی ندارد.

خسروی وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه تکمیل تحقیقات منوط به ارسال نظر پزشکی قانونی است، تصریح کرده است بررسی همه جانبه از سوی بازپرس ویژه برای صحت و سقم ادعا‌های مطرح شده در مورد این پرونده آغاز شده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.