عملیات عمرانی چند طرح آغاز و چند طرح آماده بهره‌بردای می‌شود

رئیس دانشگاه کاشان از افتتاح و شروع عملیات اجرایی حدود ۱۰ طرح صنعتی، پژوهشی و رفاهی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

عباس زراعت افتتاح خوابگاه دانشجویی با مشارکت خیر (امیرحسین ترکیان) را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح با زیربنای 800 مترمربع در دو طبقه، حدود یک میلیارد تومان هزینه شده‌است.

وی همچنین به راه‌اندازی مؤسسه مطالعات پیشرفته سعیدی (سیاس) با حمایت خیر ارجمند مهندس علی سعیدی اشاره و اظهارکرد: این موسسه یکی از پیشروترین و موفق‌ترین نمونه‌های ورود خیرین به عرصه پژوهش‌های کلان در آموزش عالی است که طرح‌های عمده‌ای در مقیاس ملی و بین‌المللی در دست اجرا دارد.

زراعت خاطر نشان‌کرد: طرح تحقیقاتی در کویر لوت، رصد آسمان شهاب سنگ‌ها، همکاری در زمینه آزمایش‌گاه‌های باستان‌سنجی، طرح گرده‌سنجی و چندین اقدام مهم بین‌المللی از جمله اقدامات انجام شده در این موسسه در زمان فعالیت آزمایشی آن بوده است.

رئیس دانشگاه کاشان افتتاح آزمایش‌گاه همکار استاندارد در پژوهش‌کده اسانس‌های طبیعی دانشگاه در قمصر را از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری این دانشگاه ذکر کرد و اظهار داشت: از آن‌جا که کاشان قطب صنعت گلاب و اسانس است، فعالیت این آزمایش‌گاه تأثیر به‌سزایی در رونق و افزایش کیفیت محصول گلاب و عرقیات گیاهی در سطح منطقه و کشور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با حضور وزیر علوم، دستگاه تصفیه پسماند گلاب برای نخستین‌بار در جهان در این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گفته رئیس دانشگاه کاشان کلنگ احداث پارک علم و فن آوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی در سایت مرکزی دانشگاه کاشان به مساحت 50 هکتار در این سفر به دست وزیر علوم به زمین زده خواهد شد که با راه‌اندازی آن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها‌فراهم گردیده و منطقه کاشان به یکی از مناطق پیشرو در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان خواهد شد.

زراعت یکی دیگر از طرح‌های مورد افتتاح را طرح آموزش و پرورش زالو عنوان کرد و افزود: در حال حاضر که مردم روستاها به دلیل کم‌آبی به حاشیه شهرها مراجعه می‌کنند دانشگاه‌ها وظیفه دارند زمینه ماندگاری افراد در روستاها را فراهم نمایند. بر همین اساس دانشگاه مرکزی را در دانشگاه ایجاد نموده است تا به مردم و دانشجویان پرورش زالو را آموزش دهد.امروزه زالو محصولی بسیار پردرآمد و زودبازده است و نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی ندارد. در این طرح همچنین سرمایه‌گذار در طول مدت پرورش زالو بر سیر کار نظارت داشته و محصول را هم پیش‌خرید می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد: دانشگاه کاشان بعنوان دانشگاه پیشرو در زمینه اشتغال بتواند گام‌های مهمی برای رفع بیکاری بردارد زیرا رسالت اصلی دانشگاه کمک به حل مشکلات جامعه است.

افتتاح دفتر کنسولی دانشجویان خارجی، انعقاد قرارداد تامین فرش دست بافت برای اعضای هیات علمی دانشگاهها، زمین چمن ورزشی و چند طرح دیگر نیز جزء برنامه های دانشگاه می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.