فرماندار و نماینده، درخصوص رئیس آموزش‌وپرورش به نتیجه‌ای نرسیده‌اند

اکرم باقری: سرپرست آموزش و پروش کاشان در پاسخ به این پرسش خبرنگار مشکات آنلاین که  «شفاف و صریح بگویید چه کسانی مانع صدور حکم رئیس آموزش و پرورش کاشان هستند و چه اهدافی دارند؟» گفت فرماندار و نماینده در این خصوص به نتیجه نرسیده اند.

 

«مهدی حدادیان» گفت فرمانداری وظیفه اصلی انتخاب مسئول اجرایی را بر عهده دارد و نماینده مجلس نیز درخصوص انتخاب رئیس آموزش و پرورش کاشان، نظر خود را دارد.

 

مهدی حدادیان در نشست خبری سرپرست آموزش و پرورش کاشان و معاونین این اداره، که ظهر دوشنبه 10اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش برگزارشد تصریح کرد: آبان‌ماه گذشته آقای «خدمتی» رئیس وقت آموزش‌وپرورش کاشان بازنشسته شد و بنده باحفظ سمت معاون آموزش ابتدایی، سرپرست این نهاد شدم.

 

حدادیان با یادآوری این‌که تغییر مدیریت‌ها امری طبیعی است و برخی مدیران بنا به صلاح‌دید خود از سمت ریاست آموزش و پرورش کناره‌گیری می‌کنند تاکید کرد: طولانی‌شدن پروسه انتخاب رئيس این اداره منجر به ایجاد بلاتکلیفی می‌شود و تصمیم‌گیری‌های حیاتی و آنی به تعویق می‌افتد.

 

وی تاکید کرد:‌بعد از 7 ماه باید رودربایستی‌ها را کنار گذاشت. فرمانداری وظیفه اصلی انتخاب مسئول اجرایی را بر عهده دارد، ولی این کار انجام نشده‌است. نماینده مردم منطقه در مجلس نیز در خصوص انتخاب رئیس این نهاد، نظر خود را می‌گوید. این دو جایگاهی هستند که دخالت مستقیم در این امر را دارند و تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

 

حدادیان ادامه داد: به‌رغم این‌ها، امور آموزش‌وپرورش کاشان با تکیه بر وجدان کاری نیروها و بدون در نظر گرفتن این‌که چه کسی این نهاد را اداره می‌کند، به‌شکل طبیعی و روتین انجام می‌شود.

 

سرپرست اداره آموزش و پرورش کاشان، به ساخت پایگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: ایده ساخت این پایگاه از حدود12سال قبل توسط خیرساز «لاجوردی» داده شد. ابتدا قرار بود در خیابان شهید رجایی ساخته شود، اما حدود 2سال پیش مدرسه «خاوری» به دلیل وجود امکانات جانبی آن برای این کار در نظر گرفته شد.

 

حدادیان گفت: 30درصد مدارس کاشان، یعنی حدود 100 مدرسه تخریب‌شده است، و 70 درصد مدارسی که به تازگی به فضای ساختمانی مدارس کاشان اضافه شده، خیرساز بوده و 4 مدرسه نیز در سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

در ادامه این نشست یکی از معاونین اداره آموزش و پرورش کاشان درباره حادثه پیش آمده برای اردوی یک روزه یک دبستان غیردولتی توضیحاتی ارائه کرده و گفت: در هنگام برگشت دانش‌آموزان از این اردو،‌ سیستم موتور کولر یکی از اتوبوس‌ها دچارسوختگی می‌شود و بعضی از دانش‌آموزان در این اتوبوس احساس سردرد می‌کنند که بلافاصله با اورژانس تماس گرفته‌شده و برای احتیاط به بیمارستان بهشتی قم منتقل، اکسیژن‌درمانی، و با سلامتی مرخص می‌شوند.

 

وی اضافه کرد:‌در این فاصله‌ی زمانی، برخی از دانش‌آموزان و افراد حاضر به ایرنا و ایسنا خبر می‌دهند و بیان می‌کنند که گاز اتوبوس سمی بوده، و به همین خاطر متاسفانه شاهد رفتار نامناسب از سوی والدین دانش‌آموزان می‌شویم.

 

[QR size=”200×200″ link=”yes”]فرماندار و نماینده، درخصوص رئیس آموزش‌وپرورش به نتیجه‌ای نرسیده‌اند[/QR]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.