فروش ۷۰۰ میلون تومانی ناشران در نمایشگاه کتاب کاشان

دبیر سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان از فروش ۷۱۰ میلیون تومانی ناشران در سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد نظافتی، اظهار کرد: به سومین نمایشگاه کتاب کاشان ــ که سیصد و هفتاد و هفتمین نمایشگاه سراسری کتاب کشور بود ــ ۳۵۰ میلیون تومان بن تخفیف اختصاص داده شده بوده که بنابر آمار، میزان فروش کل، ۷۱۰ میلیون تومان بوده است.

نظافتی افزود: در این آمار، خرید نقدی کتاب در محاسبه فروش کل محاسبه نشده است و این رقم بر اساس گزارش بانک مستقر و سیستم مرکزی کارت‌خوان‌های موجود در نمایش‌گاه اعلام شده است.

رشد ۲۵۰ درصدی نسبت به دوره قبل
دبیر سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، تصریح کرد: میزان فروش در سومین دوره نمایش‌گاه کتاب کاشان، نسبت به دوره قبل 250 درصد رشد داشته است. با این تفاوت که در سال 95، با وجود تخصیص سه میلیارد ریال بن تخفیف، میزان فروش کل فروش کتاب هم رقم سه میلیارد ریال بود.

نظافتی گفت: این رقم فروش کتاب در کاشان که 350 هزار نفر جمعیت دارد و از امکانات و حمایت‌های مراکز استان‌ها نیز بی‌بهره است، حاکی از استقبال و علاقه شهروندان به کتاب و مطالعه است.

وی تصریح کرد: بنابر آمارهای موجود از موسسه نمایش‌گاه‌های فرهنگی، نمایش‌گاه کتاب ارومیه با هشت میلیارد و 330 میلیون ریال، اردبیل با 9 میلیارد و 700 میلیون ریال، زنجان با 9 میلیارد و 200 میلیون ریال، لرستان با هفت میلیارد و 800 میلیون ریال، سمنان با هشت میلیارد و 200 میلیون ریال و کرج نیز پنج میلیارد و 60 میلیون ریال فروش داشته‌اند.

دبیر سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان با اشاره به زمان برپایی نمایشگاه گفت: سومین نمایشگاه کتاب کاشان در شرایط زمانی برگزار شد که به دلیل همزمانی با امتحانات دانشجویان دانشگاه‌ها و مدارس نتوانستیم به‌خوبی از این ظرفیت بالای جامعه کتاب‌خوان استفاده کنیم.

نظافتی تأکید کرد: مسئولان شهرستان کاشان باید با هدف استمرار این روند و افزایش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برای برگزاری چهارمین نمایش‌گاه سراسری کتاب کاشان در سال 98 برنامه‌ریزی کرده و برگزاری هرساله این رویداد در تقویم سالانه موسسه نمایش‌گاه‌های فرهنگی ایران ثبت شود.

به گزارش ایسنا، سومین نمایشگاه سراسری کتاب کاشان، به عنوان چهاردهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با عرضه بیش از ٦٣ هزار عنوان کتاب از ٢٧٦ ناشر و نمایندگی از پنجم تا یازدهم دی‌ماه در مصلای این شهر برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.