محکوم شدن چهار شکارچی متخلف در کاشان

مشکات آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان از صدور رأی قطعی، جزای نقدی و ضبط اسلحه برای چهار نفر از متخلفان شکار و صید در این شهرستان خبر داد.

حسین خادمی گفت: در گزارش اول، متخلفان اقدام به نگهداری و حمل دو قبضه سلاح بدون مجوز در منطقه حفاظت شده قمصر- برزک کرده بودند.

وی در مورد رای دادگاه، گفت: دادگاه بدوی تخلف شکارچیان را با توجه به حمل سلاح به صورت غیرمجاز و دفاع بلاوجه آنها و سایر قرائن اثباتی، بزه‌های انتسابی را محرز دانست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان تاکید کرد: متخلفان با استناد به قانون مجازات قاچاق اسلحه و دارندگان سلاح غیرمجاز به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی بابت سلاح شکاری و پرداخت هشت میلیون ریال جزای نقدی بابت سلاح جنگی و ضبط سلاح و مهمات به نفع دولت محکوم شدند.

وی افزود: بعد از درخواست متخلفان مبنی بر تجدیدنظرخواهی، دادگاه تجدید نظر استان اصفهان نیز با بررسی اوراق پرونده و عدم ارائه ادله کافی توسط تجدیدنظر خواه، نسبت به تأیید رأی بدوی و صدور رأی قطعی اقدام کرد.

خادمی گفت: در گزارش دوم نیز متخلفان اقدام به شکار غیرمجاز چهار رأس کل وحشی در زیستگاه های شهرستان کاشان کرده بودند که پس از دستگیری و تنظیم صورتجلسه، پرونده آنها به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

وی تصریح کرد: دادگاه، تخلف شکارچیان را با توجه به دفاع بلاوجه متهمان و سایر قرائن اثباتی، بزه های انتسابی به آنها را محرز دانست و با استناد به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی، حکم قرار جلب به دادرسی برای متهم صادر و اعلام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان همچنین گفت: در راستای پایش واحدهای صنعتی شهرستان کاشان، با کسب گزارش آلودگی شدید پساب یک واحد صنعتی و پس از پیگیری های مکرر، نظر به استنکاف مسئول این واحد از قوانین و مقررات زیست محیطی، موضوع از طریق طرح شکایت در دستگاه قضایی پیگیری شد.

وی افزود: مرجع قضایی، پس از مراحل دادرسی، بزه انتسابی به متخلف را محرز دانست و با استناد به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ قرار جلب به دادرسی برای متهم صادر و اعلام شد.

خادمی تصریح کرد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی باشد، جرم محسوب می شود و مرتکبین به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

 

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.