معدوم‌سازی لاشه شتر بیمار/دام‌داران به تعزیرات معرفی شدند

یک لاشه شتر بیمار به وزن 250 کیلوگرم در کاشان معدوم شد.

به گزارش صدا و سیما؛ رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: در بازرسی از واحدهای عرضه گوشت در سطح شهر، کارشناسان به یک دستگاه وانت مشکوک شدند و پس از بازرسی، لاشه یک شتر بیمار که لفافه‌پیچی شده بود کشف و از عرضه آن به شهروندان جلوگیری شد.

دکتر عباس شاه‌میرزایی با اعلام این‌که در این رابطه دو نفر از دام‌داران به تعزیرات حکومتی معرفی شدند افزود: متخلفان قصد داشتند تا لاشه تب‌دار شتر را به یک مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی به فروش برسانند.

شاه‌میرزایی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک از طرف مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی با واحد نظارت بر بهداشت مواد غذایی شبکه دامپزشکی شهرستان کاشان به شماره 1512 تماس بگیرند.

سالانه بیش از 500 تن گوشت شتر در منطقه کاشان و آران و بیدگل تولید می‌شود که بیش از ۴۰۰تن آن در آران و بیدگل و مناطق کویری منطقه تولید می‌شود.

آران و بیدگل به عنوان منبعی برای پرورش شتر در استان اصفهان دارای بیش از هزار نفر شتر در کویر 400 هزار هکتاری است که سالانه بیش از 400تولید گوشت تولید می‌کند.

تقی‌آباد و بخش کویرات آران و بیدگل از مناطق عمده پرورش این حیوان با ارزش است و بیش از نیمی از گوشت تولید شده را گردشگران کویر و مردم سایر استان‌ها خریداری می‌کنند.

علاوه بر گوشت و شیر و سایر تولیدات، شترسواری نیز یکی از جاذبه‌های کویر است که خاطره خوبی در ذهن گردشگران کویر برجای می‌گذارد.

شیر شتر به دلیل خواص میکروب‌زدایی برای درمان انواع بیمارهای عفونی همچون زخم معده، سل و هپاتیت و گوشت آن نیز دارای مواد معدنی و انواع ویتامین‌های گروه ب است که به دلیل داشتن آهن، فسفر و کلسیم زیاد مناسب برای درمان دردهای مفاصل و استخوانی مفید است.

گوشت شتر  اصطلاحا از گوشت‌های گرم می‌دانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.