معرفی 86 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از معرفی 86 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی متخلف به مراجع قضایی در ۶ ماهه ابتدای سال‌جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر «سید علیرضا مروجی» ضمن تبریک 4 مهرماه (26سپتامبر ) روز جهانی بهداشت‌محیط گفت: در این مدت 10989 مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی تحت پوشش قرار گرفت.

وی، انجام 32967 مورد بازرسی از وضعیت بهداشتی و صدور 1257 اخطاریه بهداشتی جهت مراکز متخلف را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه برشمرد.

مروجی اعلام کرد: همشهریان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی 190 تماس گرفته و مورد را اعلام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ضمن اشاره به نظارت بر ۸ استخر شنای تحت پوشش، 106 مورد بازدید، 455 کلرسنجی و 366‌نمونه برداری میکروبی تصریح کرد: پیگیری نقایص بهداشتی به صورت حضوری و انجام مکاتبات با صدور اخطاریه در این مدت انجام شد.

وی، 867 نمونه‌برداری میکروبی، 144 نمونه‌برداری شیمیائی و 31607 مورد کلرسنجی را از برنامه‌های کنترل کیفی شبکه آب‌رسانی شهری و روستائی عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه، انجام 6344 مورد سنجش با استفاده از وسایل سنجش پرتال محیط، ابزار، وسایل و مواد غذایی، 817 نمونه‌برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایش‌گاه کنترل کیفی مواد غذایی، صدور 5192 کارت معاینه پزشکی جهت شاغلین در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، بازدید از 44 مراکز کار با اشعه و انجام «دوزیمتری» از دستگاه‌ها و … را از دیگر فعالیت‌های واحد بهداشت محیط دانشگاه در این مدت برشمرد.

26 سپتامبر مصادف با چهارم مهرماه روز جهانی بهداشت‌محیط نامگذاری شده‌است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.