مقامات قضایی به موضوع «اتلاف بودجه در شهرداری کاشان» رسیدگی کنند

یک شهروند کاشانی در نامه‌یی به فرماندار کاشان از او خواست عاملان اتلاف بودجه شهرداری کاشان در خیابان امیریه را به مقامات قضایی معرفی کند.

 

خیابان امیریه کاشان در زمان تصدی «سید محمد ناظم رضوی» گود برداری شد. منتقدان شهردار می‌گفتند او برنامه‌یی برای این خیابان ندارد ولی موافقان که او را «شهردار جهادی» می‌نامیدند از احداث پارکینگ در این خیابان خبر می‌دادند.

 

حالا شهرداری کاشان گودال خیابان امیریه را پُر می‌کند اما خبری از پارکینگ نیست.

 

یک شهروند کاشانی این اقدام شهردار جهادی را «مشتی نمونه خروار» نامیده و از فرماندار خواسته عاملان اتلاف بودجه مردم را به مقامات قضایی معرفی کند.

 

متن کامل این نامه که توسط کاشان نیوز منتشر شده است بدین شرح است:

فرماندار محترم شهرستان کاشان جناب آقای دکتر مؤمنیان

با عرض سلام و ادب و احترام
همچنان که حضرت‌عالی به‌عنوان یک شهروند ازیک‌طرف و به‌عنوان عالی‌ترین نماینده دولت و مقام اجرایی در شهرستان کاشان از طرف دیگر، مستحضر هستید، شهرداری کاشان، خیابان جدیدالتأسیس امیریه که میدان دروازه دولت را به چهارراه امیریه وصل می‌کند را حدود یک سال پیش با هزینه‌‌ای که نظر کارشناسان و عاملین عملیات اجرایی گودبرداری، هزینه آن را بالغ‌بر میلیاردها تومان برآورد می‌کنند، گودبرداری کرد و متعاقب آن با اعلام این‌که قرار است در این گودبرداری پارکینگ احداث شود، مغازه‌های دو طرف خیابان را به مغازه‌های اجاره‌ای موقت که اجاره آن توسط شهرداری و از جیب شهروندان این شهر پرداخت می‌شد، فرستاد.

 

زمانی حدود یک سال پس از اتمام عملیات گود‌برداری، این پروژه بدون کمترین عملیات اجرایی همین‌طور بلااستفاده افتاده و نهایتاً پس از یک سال که هیچ اتفاق خاصی نیفتاد، دوباره گودبرداری یادشده با هزینه‌های بالایی پر شد و این روزها شاهد عملیات زیرسازی و اصلاح آن برای آماده‌سازی آسفالت هستیم.

 

با توجه به این‌که عملیات گودبرداری این خیابان، اجاره پرداختی بابت مغازه‌های دو طرف آن و پر کردن گود و تسطیح مجدد آن با هزینه‌های گزاف که از محل اعتبارات شهری و از جیب تک‌تک شهروندانی که برای آبادانی شهرشان، خود را موظف و مقید به پرداخت عوارض سالیانه و سایر موظفی‌های پرداختی می‌دانند، تأمین می‌شود و کم‌ترین توقع‌ این شهروندان این است که درآمدهای شهرداری هزینه طرح‌های همراه بامطالعه و کارشناسی شده‌ای که میزان خطا‌های احتمالی در آن در کم‌ترین حد ممکن باشد و هزینه و فایده آن موردسنجش دقیق قرارگرفته باشد، شود، اکنون این ندانم‌کاری بدون محاسبه و کارشناسی که اتلاف سرمایه بسیار سنگینی را بر دوش شهر بار کرده، پرسش‌های اصولی برای نحوه مدیریت درآمدهای شهرداری در دوره شهردار و شورای شهر قبلی را برای شهروندان و آگاهان شهر مطرح کرده است.

 

جدای از آن این‌گونه اتلاف سرمایه عریان در سطح شهر می‌تواند دلسردی و ناامیدی شدید مردم و عدم تمایل به پرداخت عوارض و سایر موظفی‌ها را به دنبال داشته و در صورت نپرداختن به آن، فعالیت‌های عمرانی آتی که باید با مشارکت و نظارت مردم ساخته شود، با مرارت و سختی در تأمین هزینه و پرداخت عوارض همراه خواهد شد.

 

لذا شایسته است حضرت‌عالی، به نمایندگی از طرف شهروندان با بررسی سوابق این اتفاق در شهرداری و شورای شهر، دادخواستی به‌عنوان سازمان بازرسی کل کشور تنظیم و از آن مرجع یا سایر مراجع ذی‌صلاح قضایی درخواست نمایید با ورود به موضوع و مورد به‌عنوان مشتی نمونه خروار از بی‌توجهی متولیان امور شهری به امانت مردم، مسببان ایجاد این وضعیت را شناسایی و نسبت به تأدیه خسارت شهر و شهروندان از آن‌ها به‌نحوی‌که آن مراجع اراده و صلاح می‌دانند اقدام نمایند تا ضمن‌ترمیم اعتماد شهروندان، مسئولین جاری و آتی نیز توجه بیشتری داشته باشند که رفتار آن‌ها با دقت توسط شهروندان و مسئولین اجرایی و قضایی رصد و هیچ رفتار غلط و خیانت‌درامانت مردم بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.