موارد ابتلا در کاشان و آران و بیدگل جدی‌تر است

«آرش نجیمی» سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در استان اصفهان درباره وضعیت شیوع کرونا در استان گفت: از نظر تعداد موارد ابتلا در روز، حدود یک هفته است که بعد از تهران رتبه دوم را داریم.

 

نجیمی در گفت‌وگو با ایلنا، تصریح کرد: استان اصفهان ۱۹۷۹ مورد مثبت قطعی دارد که نسبت بالایی است و با افزایشی که روز به روز اتفاق می‌افتد، چشم‌انداز خیلی خوبی برای استان نمی‌بینیم. امید داریم با تذکرات و رعایت مردم، تا حدی آمار مبتلایان حداقل ثابت بماند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره با افزایش آمار مبتلایان در روزهای گذشته گفت: به طور مثال در یک روز ۱۱۹ نفر افزایش آمار داشتیم که بالاترین افزایش از اول اسفند و شروع بیماری در این استان بوده است. تعداد ۱۱۹ نفر به موارد ابتلای قطعی اضافه شد و متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد و امکان دارد باز هم شاهد افزایش موارد ابتلا باشیم.

 

وی گفت: تجهیزات هست و مشکلی از این بابت نداریم، ولی این که بگوییم هیچ کمبودی هم نداریم، اینطور نیست. امکانات هست، اما بیمارستان‌های ما از لحاظ تجهیزات و اقلام محافظتی با حداقل‌ها کارشان را انجام می‌دهند، کمبود نیست، ولی حداقلی است. تعدادی بیمارستان مرجع برای بیماران کرونایی در نظر گرفته‌ایم که اگر تعداد بیماران افزایش یافت، بیمارستان‌های جدید را وارد چرخه درمان و کمک خواهیم کرد.

 

سخنگوی ستاد دانشگاهی کرونا در واکنش به اینکه گفته می‌شود، طبق آمار پنجاه درصد مبتلایان استان اصفهان در کاشان هستند، گفت: وضعیت ما در برخی از شهرستان‌های استان چندان وضعیت مناسبی نیست. از جمله شهرستان‌هایی که در آن‌ها مشکل داریم، کاشان و آران و بیدگل است و جزو شهرستان‌هایی است که موارد ابتلای آن‌ها جدی‌تر است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.