موافقت یا مخالفت نمایندگان با طرح استان گلساران طبیعی است

سیدجواد ساداتی نژاد گفت اگر طرح استان شدن کاشان در مجلس رای بیاورد به قانون تبدیل می شود و الا از دستور کار خارج می‌شود.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مشکات آنلاین گفت: تلاشمان را کردیم تا مطالبات مردم را پیگیری کنیم و یک کار علمی و کارشناسی را مد نظر قرار دادیم. اینها در منظر مردم هست؛ مانند کاهش تعرفه برق کاشان که اثر فوق العاده‌ای در حوزه اقتصاد مردم ما دارد و همچنین تلاش‌هایی که در حوزه منابع آبی و رادیو انجام شده است.  برخی از اقدامات هم نیمه تمام مانده ولی نظر، نظر مردم است و مردم باید عملکرد مسئولان را ارزیابی کنند و هرچه مردم بگویند حق است.

ساداتی‌نژاد درباره برنامه آینده‌اش گفت: برنامه را اعلام می کنم اما بخشی از آن پیگیری کارهایی است که در این دوره شروع شده و در حال اجراست و نیاز به حمایت و حفاظت و استمرار پیگیری دارد؛ مثلا در حوزه زیرساختی بحث جاده های پرخطر و گمرک یا منطقه ویژه اقتصادی یا مباحث مربوط به دریاچه نمک و از همه مهمتر ارتقاء کاشان به استان است که در این دوره شروع شده و تجربه گرانقیمتی به دست آمده و ما باید بر بستر این تجربه و کار علمی که به دست آمده تلاش کنیم تا به نتیجه برسیم.

وی درباره استان شدن کاشان گفت: تجربه ای در پیش روی ما است که از سال 95 شروع شده و در 97 اعلام وصول شده و در سال 98 به کمیسیون شوراها رفته و در نوبت رای گیری در صحن مجلس است. مسیری که طی شد نشان می دهد که می شود با یک همکاری جمعی و با استفاده از ظرفیتهای قانونی اتفاقی را که به نفع مردم هست رقم زد.

ساداتی نژاد در واکنش به اظهارات نماینده اردستان گفت: قانون تقسیمات کشوری شفاف و مشخص است و برای اینکه یک منطقه به استان ارتقاء یابد مجلس باید مصوبه بدهد یعنی آنچه در مجلس تصویب می شود قانون است. آیین‌نامه داخلی به ما اجازه می دهد که هر موضوعی را که برای کشور نیاز است با امضای نمایندگان داخل صحن بیاوریم و اگر تصویب شد قانون می شود و برای استان شدن کاشان هم همین مسیر طی شده و در حال پیگیری است.

زمانی که نوبت طرح شود در صحن مطرح می شود و یک موافق و مخالف سخن گفته  و رای گیری انجام می شود اگر نمایندگان رای دادند قانون شده و الا از دستور کار خارج می شود.

موافقت یا مخالفت نمایندگان طبیعی است و گفتگوهایی که با نمایندگان در این مسیر انجام می شود موثر است. عموما نمایندگان درباره این طرح نظر مثبتی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.