هدف یگان حفاظت میراث فرهنگی جلب مشارکت مردمی است

رئیس میراث فرهنگی کاشان هدف از حضوریگان حفاظت این اداره  را در نمایش‌گاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب، جلب و مشارکت‌های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی این اداره، مهران سرمدیان گفت: ما سعی کردیم با نهادینه‌کردن مشارکت‌های اجتماعی در حوزه میراث فرهنگی سعی در جلب مشارکت‌های مردمی در حفاظت از میراث فرهنگی داشته باشیم.

سرمدیان اضافه‌کرد: همچنین در این نمایش‌گاه سعی شد فرهنگ‌سازی جهت  آشناسازی مردم با جرائم علیه میراث فرهنگی که در حوزه حفاری‌های غیرمجاز، خرید و فروش اشیاء تاریخی، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون مجوز، مرمت‌های غیراصولی، تجاوز به حریم و تخریب آثار تاریخی،استفاده از دستگاه فلزیاب و تغییر کاربری که در مرحله اول برای پیشگیری از وقوع جرائم ذکر شده،  انجام  شود.

وی اعلام کرد: شهروندان می‌توانند از سامانه ۰۹۶۶۲ از هر نقطه از کشور، گزارشات خود از وقوع جرائم در حوزه میراث فرهنگی را گزارش نمایند و نیز شماره تلفن‌های ۵۵۲۲۵۲۵۲ دفتر پایگاه حفاظتی کاشان، ۵۵۷۲۳۳۷۳ دفتر پایگاه حفاظتی شهر نیاسر و برزک پاسخگوی گزارشات است.

کاشان یکی از شهرهای تاریخی و باستانی کاشان و دارای ارزش‌های باستانی عدیده و قابل‌توجهی و همچنین کشفیات باستانی و آثار تاریخی فراوانی است که این شهر را به یک موزه باستانی تبدیل کرده است.

کشفیات باستان‌شناسان در دوره‌ها و کاوش‌های مختلف باستان‌شناسی از سوی باستا‌نشناسان ایران و خارجی، در یکی دو موزه نگهداری می‌شود، ضمن این‌که آثار تاریخی در سراسر شهرستان پراکنده است.

مراقبت از این آثار به عنوان سرمایه‌های ملی منطقه‌‌ای وظیفه هر شهروند است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.