هدیه‌ای نامتعارف به جشن دوسالگی مشکات آنلاین

محمد مشهدی ــ امروز به مراسم افطاری جشن دوسالگی مشکات آنلاین دعوت شدم. راستش آقای علی‌محمد خرمی اینقدر پسر فرهنگ‌دوست و زحمتکشی هست که صرف دعوت جناب ایشان رفتن به این مهمانی را برایم الزامی کند، تصور من این بود که خود را در جمع بیست- سی نفره دوستان رسانه‌ای خواهم یافت و فرصتی مغتنم برای گپ‌و‌گفت با این عزیزان.

اما جلسه تشریفاتی‌تر و شلوغ‌تر از آن بود که تصور می‌کردم. عموم مدعوین البته چهره‌های فرهنگی، علمی و برخی مدیران شهرهای کاشان و مشکات بودند. جلسه آبرومندی بود و به‌خوبی و خوشی به پایان رسید.

به عنوان جبران دعوت به این میهمانی افطاری چند نکته را خدمت دوستان مشکات‌آنلاین عرض می‌کنم؛

? اولا زحمات جناب خرمی و همکارانش در عرصه خبر واقعا صادقانه و دلسوزانه است و مهمتر این‌که به کارشان ایمان دارند. من خودم شاهد بوده‌ام که همین جناب خرمی تمام مطالب یک کارگاه چند ساعته را فی‌المجلس تایپ و تبدیل به خبر می‌کرد و ماحصل کار ایشان جمع‌آوری کل مطالب کارگاه بود که برای هر خواننده‌ای می‌تواند مفید باشد.

?ثانیا نوع معامله گروه ایشان با خبر مانند برخی دیگر، به صورت کپی‌پیست نیست، بلکه سعی می‌کنند روی مطالبی که توسط اشخاص، گروه‌ها و روابط عمومی‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد کار کنند. این مهم را من در کمتر رسانه‌ای در منطقه دیدم. می‌دانیم که تدام در این شیوه احتیاج به پشتکار، زحمت و صرف وقت زیادی دارد.

?ثالثا گر چه این‌گونه مجالس را کم ندیده‌ام، اما به نظر من ضرورتی برای برگزاری این جشن در این ابعاد نبود و چون از وضع معیشت سخت برخی از زحمت‌کشان مشکات آنلاین خبر دارم، بهتر بود با این پول – حالا از جانب هر کس اختصاص یافته باشد- به عنوان حق‌الزحمه ولو ناچیز به همکاران این خبرگزاری اختصاص می‌یافت.

?مشکات آنلاین راه خود را پیدا کرده است، امیدوارم برای تداوم فعالیت، سرنوشت خود را به گروه خاصی گره نزند و جایگاه مستقل روشنگرانه و اصلاح‌طلبانه خود را حفظ کند و الا با هر کج و معوج شدن فلان گروه مجبور است کج و معوج شود.

?فی‌المثل هفته گذشته مطلبی روی سایت این خبرگزاری رفت اما فورا توسط یکی از مشاوران حذف شد و در حالی که قرار بود این مطلب ملایم شود و دوباره روی سایت قرار گیرد، چنین نشد. به نظر من این‌گونه معامله با خبر و تهیه‌کنندگان آن، جز این‌که محترمانه نیست، نشان‌دهنده عدم ریسک‌پذیری و ترس از گرفتاری‌های خبری است و با صداقت فاصله دارد، کاری که منش عده‌ای در کاشان است و ما را نیز مثل خودشان محافظه‌کار می‌خواهند.

?اگر مشکات آنلاین از این دستورات خود را برکنار کند، البته در هدفی که دارد خواهد توانست صادقانه‌تر قدم بزند. برخی از این دوستان خیلی زرنگ‌تر از آن هستند که مثل من و آقای خرمی شیفته اطلاع‌رسانی درست باشند.

?همه می‌دانند که مشکات آنلاین ادامه جریانی است که از کاشان نیوز شروع شد، برخی از کسانی که امشب به عنوان زحمتکشان مشکات آنلاین معرفی شدند، درواقع پایه‌گذاران کاشان نیوز بودند، اما اکنون ارتباط کاری با این پایگاه خبری ندارند، زیرا خیلی از مطلوب‌هایی که در کاشان نیوز می‌جستند، در مشکات آنلاین یافتند، گو این‌که هرآنچه در کاشان نیوز نبود در مشکات آنلاین بود.

?اما یک چیزی در کاشان نیوز بود که مشکات آنلاین فاقد آنست: تهور و شجاعت. اگر کاشان نیوز عیب‌های زیادی داشت که داشت، شجاعت مدیر مسئولش مثال‌زدنی بود. اگر قرار باشد شجاعانه ننویسیم بهتر است خبر را همان‌ها کار کنند که برای این امر استخدام شده‌اند و ما هم برویم دنبال علاقه‌مندی خوب دیگر.
منبع کانال نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.