واکنش صالحی به معضل کوچ هنرمندان به تهران

مشکات آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معضل کوچ هنرمندان و فرهنگ‌وران از شهرستان‌ها به تهران ناشی از ضعف اقتصاد فرهنگ و هنر است؛ گذرهای فرهنگ و هنر و کسب عناوین شهرهای خلاق راه‌حل نجات اقتصادی فرهنگ است.

سیدعباس صالحی با بیان اینکه در شهرستان‌ها حداکثر توان با حداقل امکانات به‌کار گرفته می‌شود، افزود: تلاش کارمندان فرهنگ و ارشاد در این وضعیت جهاد به شمار می‌رود.

صالحی بیان کرد: باید جایگاه مرجعیتی اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها تقویت شود؛ به‌گونه‌ای که فعالان این حوزه احساس کنند با یکی از نهادهای درجه یک استان در ارتباط هستند.

صالحی افزود: اگر می‌بینیم اعتبارات عمرانی، منابع انسانی یا رفاهی توزیعی ناعادلانه در حوزه فرهنگ و ارشاد دارد،‌ از آن رو است که کارکرد و جایگاه وزارت ارشاد در استان‌ها آن‌گونه که باید و شاید تعریف نشده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه استانداران در توزیع منابع، اغلب موارد دیگری را در اولویت قرار می‌دهند، گفت: از آنجا که همیشه کشور دارای طرح‌های اولویت‌دار است، از سهم فرهنگ و هنر کاسته شده و وضعیت به آنچه امروز شاهد آن هستیم تقلیل یافته که سبب شده در منابع زیرساختی و هزینه‌ای گرفتار مشکلات جدی باشیم.

صالحی بر ضرورت تغییر دیدگاه مدیران ارشد استان‌ها برای توزیع اعتبارات تاکید کرد و عنوان داشت: این تغییر نگرش یک‌روزه رخ نمی‌دهد؛ از همین رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام فعالیت‌هایی است که جایگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در حوزه مرکز و هم در حوزه استانی تقویت شود و در ساختار نهادی موقعیت‌هایی برای تأثیرگذاری داشته باشد.

صالحی در ادامه به ضرورت آمایش جغرافیایی و جمعیتی استان‌ها در حوزه فرهنگی اشاره کرد و این اقدام را برای توزیع عادلانه بودجه با اهمیت توصیف کرد.

 

ایلنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.