ورزش‌های بومی – محلی آران و بیدگل ثبت میراث معنوی می‌شود

فرماندار آران و بیدگل تاکید کرد: ورزش‌های بومی – محلی این شهرستان مبتنی بر رسوم و فرهنگ غنی و اصیل آران و بیدگل است و باید به عنوان سرمایه ورزشی – فرهنگی و میراث معنوی ثبت شود.

به گزارش مهر، اسماعیل بایبوردی پیش‌از‌ظهر شنبه ۶ بهمن‌ماه تصریح کرد: باید در زمینه توسعه ساختارها و سخت‌افزارهای ورزشی روستایی برنامه‌هایی را تدوین کرد تا بتوانیم در حوزه ورزش قهرمانی شهرستان آران و بیدگل از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

بایبوردی توجه به ورزش را برای رسیدن به نشاط و تندرستی و دوری از آسیب‌های اجتماعی مهم دانست و افزود: می‌توان با فراهم‌سازی سالن‌های ورزشی و امکانات و زیر ساخت‌ها ی ورزشی از بسیاری از ناهنجاری‌ها، انحرافات اجتماعی و از جمله اعتیاد جوانان به مواد مخدر جلوگیری کرد.

وی اعلام کرد: دو خانه ورزش روستایی، سه زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی با کمک اداره ورزش و جوانان، دهیاری‌ها و اعضای شورای اسلامی روستاها تا پایان سال‌جاری در این شهرستان گشایش‌یافته و به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار آران و بیدگل تعداد ورزش‌کاران سازمان‌یافته روستاهای این شهرستان را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: هیئت ورزش روستایی شهرستان آران و بیدگل طی هفت سال گذشته توانسته است ۶ مقام قهرمانی تیمی و ۲۰ قهرمانی انفرادی را در مسابقات قهرمانی روستاییان استان کسب کند.

بایبوردی خاطرنشان ساخت: مشارکت بخش خصوصی و خیران در فضاهای ورزش می‌تواند به رشد و پیشرفت ورزشی روستاها کمک شایانی بکند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل راه‌اندازی ورزش‌های کویری را در این شهرستان مهم ارزیابی کرد و گفت: با راه‌اندازی و استقرار ورزش‌های کویری می‌توان شهرستان آران و بیدگل را به قطب ورزشی استان تبدیل کرد.

شهرستان آران و بیدگل دارای دو بخش مرکزی و کویرات، ۱۱ روستا و حدود ۱۶ هزار جمعیت روستایی است.

شهرستان آران و بیدگل در نزدیکی کاشان چندین قهرمان ملی در حوزه ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.