وزیر علوم استیضاح نمی‌شود

استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که از چند وقت پیش بر زبان‌ها بود و حدود ۱۰۰ امضا برای آن جمع‌آوری شده بود، با از نصاب‌افتادن امضا‌ها از دستور کار مجلس خارج شد.

حسین سیمایی صراف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به خارج شدن طرح استیضاح وزیر علوم از دستور کار مجلس، گفت: چندی پیش طرح استیضاح وزیر علوم با 82 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که مطابق آیین‌نامه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رسیدگی به همه محورهای استیضاح تشکیل جلسه داد و وزیر علوم به 10 محور مطروحه در طرح به صورت مبسوط با ارائه مستندات پاسخ داد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: پس از این توضیحات، نمایندگان متقاضی استیضاح قانع شدند؛ 75 امضا مسترد شد و فقط 7 نفر از امضاکنندگان باقی ماندند، لذا طرح استیضاح بایگانی شد.

وی بیان کرد: امیدواریم در آینده نیز 7 نفر نماینده باقی‌مانده را قانع کنیم تا از عملکرد وزارت علوم راضی باشند.

معاون وزیر علوم از نمایندگان و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکر کرد و گفت: وزیر علوم از این فرصت هم برای پاسخ به محورهای استیضاح و هم ارائه گزارش عملکرد خود استفاده کرد./

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 75 نماینده امضای خود از طرح استیضاح وزیر علوم پس گرفتند و این استیضاح از حد نصاب افتاد.

طرح استیضاح منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری 13 آذرماه با 82 امضای نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که هیئت رئیسه این طرح استیضاح را برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داد.

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل یکی از امضا‌کنندگان طرح استیضاح وزیر علوم بود و مرتضی صفاری نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود غلامی را فردی مثبت و توانمند ارزیابی کرده و با استیضاح او مخالف بود.

دکتر «منصور غلامی» ششمین مدیر وزارت‌خانه علوم تحقیقات و فناوری در دوران دولت روحانی است که از ۷ آبان‌ماه ۹۶ مسئولیت خود را در این وزارت‌خانه آغاز نموده‌است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.