پیمان نامه عاشورا در احترام به حقوق دیگران را زیرپا نمی‌گذاریم/ عاشورا میزان روشن برای بازشناسی دینداری از ریا کاری است

مشکات آنلاین: هیئت محبان اهل بیت علیه السلام کاشان در بیانیه‌ای از تعطیلی عزاداری حضوری این هیئت به دلیل شیوع بیماری کووید 19 خبر داد.

در این بیانه،  عاشورا میزان روشن برای بازشناسی دینداری از دغل‌کاری و ریاکاری معرفی شده و تصریح شده است که حفاظت از سلامتی هم‌وطنان وظیفه‌ای الهی و اسنانی است.

 

در قسمتی از این بیانیه آمده است: ما بر سر پیمان خود با حضرت حسین علیه السلام ایستاده‌ایم ما هرگز پیمان نامه‌ی عاشورایی خود را که از جمله مفاد آن «گردن نهادن به قوانین علمی خلقت، حفظ جان انسان‌ها و احترام به حقوق آنهاست» زیر پا نمی‌گذاریم.

لذا با درک شرایط ویژه امسال، با توجه به فوت بیش از 18 هزار هم‌وطن، بر اثر بیماری کرونا تا این تاریخ، صرف هزاران میلیارد تومان جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا، رکود اقتصادی، علمی و آموزشی و رنج هزاران بیمار در بیمارستان‌ها و گوشه خانه‌ها و همچنین محدودیت توان کادر درمان کشور و به منظور جلوگیری از پیشروی بیشتر ویروس کرونا، هیات محبان اهل بیت علیهم اسلام مراسم‌شبهای محرم و روز تاسوها را برگزار نمی کند و و با هماهنگی بانیان مواد غذایی را در بین عزاداران و به ویژه نیازمندان توزیع می کند.

 

در این بیانیه آمده است: محرم و صفر برای هر مسلمان آگاه فرصت فراگیری و بازآموزی معارف الهی و تجدید بیعت با مظهر همه خوبی‌ها یعنی شیهد راه عدالت حضرت سیدالشهداء است. محرم و صفر، رمان بی بدیلی برای خودیابی معنوی و عاشورا میزان روشن برای بازشناسی دینداری از دغل‌کاری و ریاکاری است، لذا چشم پوشی و غفلت از محرم و صفر بستن راه تنفس انسانی و مرگ عدالتجویی و ستم سوزی و انسان نوازی است. این باور زلال نباید هرگز تحریف و تضعیف شود؛ پیمان ما با ائمه معصومین پیمانی الهی است و رعایت حقوق دیگران، و حفاظت از سلامتی هموطنان نیز وظیفه‌ای الهی و انسانی است که از اهل بیت آموخته‌ایم و امروز مراجع دینی و نخبگان پزشکی کشور بر آن اتفاق نظر دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.