کاشانه‌ای از مهر مردم

این‌جا ناجی‌آباد است. جایی که به نجات شهر آمده؟ یا با نجات‌بخشی کسی آباد شده؟ شاید هم معنای دیگری دارد؛ اما ناجی‌بودن را در «کاشانه مهر» می‌توان یاد گرفت. در ساختمان نیمه‌کاره‌ای که از قضا در ناجی‌آباد قرار دارد و به دنبال نجات‌دهنده‌هایی است از جنس انسان تا نجات‌بخش قشر بزرگی از توان‌یابان کاشانی باشند.

در آخرین پنج‌شنبه سال 96 جشن پایان سال کاشانه مهر با حضور توان‌یابان این موسسه در طبقه همکف ساختمان نیمه‌کاره کاشانه مهر برگزار شد. حضور توان‌یابان در کاشانه جدیدشان، شور و شعف خاصی ایجاد کرده بود و زیبایی و مناسب‌سازی ساختمان بیش از پیش به چشم می‌خورد.

ساختمان جدید کاشانه مهر که در بهمن 88 کلنگ احداث آن زده‌شده‌بود، پس از هشت سال میزبان عزیزانی بود که روزها و شب‌هایشان به امید فضایی مناسب برای فعالیت می‌گذرد. فضایی که محل کار، مرکز تفریحی ورزشی و مرکز توان‌بخشی را توامان داشته باشد و برای تردد با ویلچر مناسب باشد. خانه‌ای شایسته‌ی توان‌یابان توانای کاشانی!

این ساختمان در زمینی به مساحت 3660 مترمربع، در هفت طبقه با زیربنای 6700 متر مربع شامل کارگاه‌های خیاطی، قلمزنی، چرم‌دوزی، نقاشی و صنایع دستی است و فضاهایی برای کلاس‌های آموزشی، سایت کامپیوتر، اتاق مشاوره و فیزیوتراپی، سالن غذاخوری و نمازخانه دارد. که در حال حاضر اولویت ساخت و ساز بر تکمیل طبقه همکف و نیم‌طبقه اول است تا در بهار 97 میزبان کاشانه‌ای‌ها باشد.

به گفته مدیران کاشانه مهر،  طراحي مرکز جامع آب‌درماني و سالن آمفي‌تئاتر در اضلاع شمالي و جنوبي ساختمان مرکزي، در فضايي به مساحت 2400 مترمربع پيش‌بيني شده که اميد است پس از پايان کار و تکميل ساختمان مرکزي عمليات ساخت و ساز آن شروع گردد .

پروژه ساختمان کاشانه مهر از ابتدا تاکنون به همت نیکوکاران تامین مالی شده و هم‌اکنون کل ساختمان از مرحله سفت‌کاری خارج شده و نازک‌کاری طبقه همکف در حال اتمام است. اما مشکلات کمبود بودجه و عظمت پروژه باعث شده تا هشت سال زمان صرف رسیدن به این مرحله شود و به گفته مسئول کارگاه ساختمانی، حداقل 500 میلیون برای تکمیل زیرساخت تاسیساتی طبقه همکف به مساحت 1300 مترمربع نیاز است.

در این جشن که به بهانه نوروز برپا شده بود، تقدیر از مهریاران موسسه و جشن تولد توان‌یابان متولد زمستان نیز صورت گرفت.
دکتر «مدیحی» در ابتدای جشن ضمن خوش‌آمدگویی بیان کرد: «عظمت حضور شما در اینجا به اتمام عملیات ساختمانی منجر خواهد شد.»

برنامه‌های جشن برخلاف تمام جشن‌های رسمی، با شادی و خنده توام بود و اجرای سرود و همخوانی دو گروه از توان‌یابان زینت‌بخش مراسم بود. تئاتر طنز رضا رادبخت و آق کوچولو دیگر برنامه شادی‌بخش جشن بود و چند اجرای زنده از مهران مبینی، مربی کرال توان‌یابان هم در انتهای مراسم شور خاصی به فضا داد.

همچنین حضور احمد شاه بالایی، شهردار منطقه دو شهرداری کاشان در این جشن مایه دلگرمی مسئولان موسسه بود. خلوص نیت توان‌یابان و شادمانی آن‌ها در اولین حضور در پروژه ساختمانی، پیام بزرگی برای نیکوکاران کاشانی داشت تا در حد وسع خود برای آماده‌سازی ساختمان کمک کنند تا هرچه زودتر امکان حضور این عزیزان در این فضا مهیا شود. ما که در شهرمان توان‌یابان را فراموش کرده‌ایم و آن‌ها را به ناچار خانه‌نشین کرده‌ایم دیدن مرکزی که تلاش می‌کند تا از توان‌یابان برای حضور در جامعه دعوت کند، مایه امیدواری است. پس چه خوب است با کمک‌هایمان امیدبخش آن‌ها باشیم. در همین راستا موسسه کاشانه مهر شماره حساب کمک‌هاي مردمي ويژه تکميل ساخت و ساز پروژه ساختمان مرکزي کاشانه مهر کاشان را یادآور می‌شود:

بانک پاسارگاد شماره حساب : 13048100100426661 و شماره کارت :

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.