کاشان کمترین نرخ بی‌کاری را در استان اصفهان دارد

مشکات آنلاین: فرماندار کاشان گفت: پایین‌ترین رقم بی‌کاری در استان اصفهان مربوط به این شهرستان است.

علی‌اکبر مرتضایی‌ جمعه در جمع نمازگزاران کاشانی بیان کرد: این شهرستان همچنین بالاترین رتبه در زمینه صادرات غیرنفتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از ۱۵۰ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ طرح جدید به مناسبت هفته دولت در شهرستان کاشان، سرمایه‌گذاری اختصاص یافته برای این طرح‌ها را ۲۵۷ میلیارد تومان عنوان کرد.

مرتضایی افزود: ۲۹ طرح عمرانی و بهسازی شهری، ۲۸ طرح عمران و بهسازی روستایی، ۱۳ طرح آموزشی و بهداشتی، ۱۰ طرح اشتغال‌زا و خدماتی، ۱۰ طرح صنایع دستی و گردشگری، هشت طرح کشاورزی، ۱۰ طرح آبی، ۲۵ طرح مخابراتی، ۲۳ طرح راهداری و سه طرح ورزشی در هفته دولت ۹۸ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی با بهره‌برداری از این طرح‌ها در کنار ایجاد ۳۴۵ فرصت شغلی مستقیم جدید در کاشان، ۶۰ کلاس درس و ۳۰۰ تخت به ظرفیت حوزه‌های آموزشی و گردشگری شهرستان افزوده شد.

مرتضایی همچنین بهره‌برداری دوباره از فرودگاه، ساخت زیرگذر در ورودی کاشان، راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره ۳ جهت استقرار صنایع پاک، راه‌اندازی رادیو کاشان و ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح پس از ۱۷ سال در مسیر قطار آبشیرین را از جمله مهمترین اقدام‌های یک سال گذشته دولت در کاشان برشمرد.

یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کاشان با ۴۶ هزار نیروی کار در قالب ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی فعال بوده و سالانه نزدیک به ۲۰۰ نوع کالا در این شهرستان تولید و به دیگر استان‌ها و کشورهای خارجی صادر می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.