کدام انقلابی‌اند؟ مدعیان امروز یا رزمندگان دیروز

محمدعلی خرمی: هفته دفاع مقدس است؛ هفته‌ای که بسیاری از روایت‌هایش برای من و بسیاری از کسانی که آن دوران را درک نکرده‌اند به افسانه شبیه است تا واقعیت.

سال گذشته یکی از دوستان صادقم با مادر یکی از فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس در شهر قم دیدار کرده بود.

مادر شهید گفته بود یک روز از فرزندش خواسته هنگامی که با همکارانش به مقر سپاه می‌روند او را هم با خود ببرند و در محلی در مسیرشان پیاده کنند.

#شهید با کمال احترام با خواسته مادر مخالفت می‌کند و می‌گوید دوبار باید در خودرو به خاطر سوار شدن و پیاده شدن شما باز و بسته شود، یکبار باید ماشین به خاطر شما ترمز بگیرد و همه اینها ضرر به بیت المال است. ضمن اینکه شما به خاطر مادر من بودن از این ظرفیت استفاده می‌کنید.

حالا این رفتار را بگذارید کنار رفتار همین نمایندگانی که بسیاری از آنها با ادعای ولایتمداری، انقلابی‌گری، خدمت به مردم و مبارزه با فساد وارد مجلس شده‌اند و بر اساس اخبار منتشر شده به خاطر نماینده بودنشان قرار است خارج از نوبت و به صورت اقساط و به قیمت کارخانه خودرو دریافت کنند.

تاسف انگیز آنکه خبر این رویداد توسط یک امام جمعه علنی می‌شود و نه توسط خود نمایندگان و تاسف‌انگیزتر آنکه یکی از آنان در پیشگاه ملت طلبکارانه خود را مستحق ماشین شاسی بلند می‌داند.

برای نسل من که شهید همت‌ها، باقری‌ها، زین الدین‌ها و باکری‌ها را ندیده‌ایم و به جای آن نظاره‌گر رانت‌ها و رفتارهای این چنینی بوده‌ایم شنیدن خاطرات سرداران و رزمندگان #دفاع_مقدس بیشتر شبیه #افسانه است.

اگر آنها انقلابی بودند و آن رفتارها شاخصه انقلابی‌گری است پس این نوع افراد چه می‌گویند و اگر این نوع مدعیان، انقلابی‌‌‌اند پس آنان چه بوده‌اند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.