کرونا را بدون همراهی مردم نمی‌شود مهار کرد

نائب‌رئیس شورای شهر کاشان ضمن اظهار نگرانی از سهل‌انگاری شهروندان نسبت به شیوع ویروس کرونا هشدار داد: اگر این بی‌توجهی ادامه یابد، به‌زودی کل کاشانی‌ها کرونا خواهند گرفت.

 

دکتر علیرضا مفرح در گفت‌وگو با کانال با خبرنگاران افزود: ویروس کرونا نوپدید، همه‌گیر و وحشی است، اما خطرناک نیست، ولی می‌تواند همه جامعه را تحت شعاع قرار دهد.

 

دکتر مفرح تصریح کرد: مدیریت شهری نمی‌تواند بدون همراهی مردم و رعایت بهداشت دقیق فردی از سوی شهروندان این ویروس را ریشه‌کن کند. رعایت بهداشت فردی تنها راه نجات کاشان است که متاسفانه مردم به راحتی در کاشان در حال آمدوشد هستند.

 

وی تاکید کرد: افراد باید دست ندهند، روبوسی نکنند و با تماس با هر چیزی، بلافاصله دست خود را ضدعفونی کنند و تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

 

دکتر مفرح، درمان ابتلا به کرونا را مراقبت و استراحت دست‌کم دو هفته در منزل عنوان و تاکید کرد: بیمار باید هیچ تماسی با دیگران نداشته باشد.

 

باید در کاشان بیمارستان صحرایی احداث شود

رئیس دفتر مدیریت دانشگاه پزشکی کاشان گفت: در حال حاضر مرتب در بیمارستان، بخش و نیرو اضافه می‌کنیم،‌ اما پیش‌بینی ما این است که باید به‌زودی بیمارستان صحرایی در کاشان احداث شود.

 

دکتر مفرح توصیه کرد: در مواقع نبود مواد ضدعفونی‌کننده، می‌شود از وایتکس رقیق‌شده به نسبت یک لیوان وایتکس و سه لیوان آب استفاده کرد.

 

وی با بیان این‌که برخی مکان‌های عمومی چون اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی مرتب ضدعفونی می‌شود تاکید کرد: اما این‌ها کافی نیست و مردم باید از تجمع، حتی دو نفری نیز دوری کنند و بدانند تنها راه نجات از کرونا خودمراقبتی است.

 

نائب‌رئیس شورای شهر کاشان در پاسخ به این سوال که تاکنون چند نفر در کاشان فوت کرده‌اند، گفت: آمار دقیقی نمی‌توانیم بگویم، عده‌ای از ویروس کرونا فوت کردند، و عده‌ای هم به دلایل دیگر فوت شدند که متاسفانه علت فوت همه را ویروس کرونا دانستند.

 

وی تصریح کرد: ۶ نفربه یقین از کرونا از بین رفتند و روز گذشته۱۳۵ نفر بستری شدند که ۱۳ نفر آن‌ها بدحال بودند.

 

وی در پاسخ گلایه خبرنگار کانال با خبرنگاران که چرا خبرنگاران را از روزهای نخست شیوع این ویروس در جریان اخبار قرار ندادند، گفت: به نظرم اطلاع‌رسانی ضعیف بوده و باید با خبرنگاران جهت آگاه‌سازی مردم بیشتر همکاری می‌شد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.