۵ استاد دانشگاه کاشان در جمع یک‌درصد پژوهشگر برتر جهان قرار گرفتند

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، از قرار گرفتن نام ۵ استاد این دانشگاه در ردیف پژوهشگران یک درصد برتر جهان خبر داد.

به گزارش دانشگاه کاشان، مجید منعم‌زاده گفت: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سال 2018؛ محسن بهپور در رشته (علوم مواد)، علی قربان‌پور آرانی (مهندسی)،  سید علیرضا اشرفی و عباس سعادتمندی (ریاضیات) و مسعود صلواتی نیاسری در رشته‌های علوم مواد و شیمی به عنوان دانشمندان و پژوهش‌گران برتر جهان معرفی شدند.

وی با بیان این‌که این فهرست از پژوهش‌گران پر استناد در 22 حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی است، گفت: داده‌های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهش‌گران یک درصد برتر از سامانه شاخص‌های اساسی علم ( ESI) و وب علوم (WOS) در بازه زمانی 2008 تا 2017 استخراج شده است.

منعم‌زاده با اشاره به این‌که پایگاه استتنادی علوم جهان اسلام 4 شاخص را به عنوان معیار پیشنهادی برای سنجش میزان تاثیرگذاری پژوهش‌گران برتر ارائه می‌کند اظهارداشت: نرخ خوداستنادی، تعداد کل استنادها به تعداد کل مقالات استنادکننده، تنوع جغرافیایی مقالات استنادکننده و تخصص‌گرایی از جمله موارد معیارهای معرفی پژوهش‌گران برتر است.

در سال ۹۶ نیز به استناد اعلام پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز، مهران رضایی، علیرضا اشرفی،  عباس سعادتمندی و مسعود صلواتی نیاسر از دانشگاه کاشان در بین این دانشمندان برتر قرار گرفته بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.