آموزش‌وپرورش کاشان اعتقاد و علاقه‌ای به تحقیق و پژوهش ندارد


همایش «پژوهش آینه بالندگی فکر» در راستای تقدیر از پژوهش‌گران برتر کشوری و استانی ۲۵ دی‌ماه در حالی برگزار شد که رتبه نخست جشنواره خوارزمی و رتبه نخست پژوهشگر برتر در حوزه شهری و رتبه برتر اقدام پژوهی کشور از کاشان بود.

به گزارش کاشان نیوز درخشش دبیران و دانش‌آموزان کاشانی در حوزه پژوهش با وجود عدم توجه و علاقه مدیریت فعلی، زبان‌زد و در کانون توجه آموزش‌وپرورش کشور و استان است.

به گفته یک کارشناس پژوهش مرکز تحقیقات معلمان کاشان، وظیفه دعوت از فرماندار، رئيس شورای شهر، نماینده مجلس و شهردار توسط کارشناسی پژوهش اپژوهش‌گران برتر استانی و کشوری آموزش و پرورش کاشاننجام‌شده اما علت عدم حضور آنان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این بی‌اعتقادی و بی‌علاقگی وقتی روشن‌تر می‌شود که در همایش سالانه تقدیر از این پژوهش‌گران برتر از حضور مدیر آموزش‌وپرورش و روابط عمومی آن به‌عنوان متولی اطلاع‌رسانی خبری نیست.

زهرا رسول‌زاده اذعان داشت؛ عدم حضور مدیریت در جلسات کمیته‌های پژوهشی احتمالاً بیانگر عدم علاقه و اعتقاد عملی مدیریت آموزش‌وپرورش به امر مهم و جهانی پژوهش است.

رتبه‌های برتر کشوری آینه تمام نمای آموزش‌وپرورش پویا و علم مدار دبیران و دانش آموزان کاشان است و دریغ که گویا مسئولان دغدغه‌ای جز سیاست زدگی ندارند.

زهرا رسول‌زاده در مورد محتوی این مراسم اضافه کرد: در این همایش از رتبه نخست جشنواره خوارزمی خانم فرناز جلال‌زاده، پژوهش‌گر برتر کشوری آقای محمد بهرام، رتبه برتر اقدام‌پژوهی کشور آقایان حسین سربلوکی، ماشاالله مشکینی، سیدعلی خوارزمی توسط معاونت پژوهش و معاونین متوسطه و پرورشی تقدیر شد.

رتبه‌های برتر استانی پژوهش معلم محور و درس پژوهی استانی و بیش از چهل رتبه برتر منطقه از دیگر تقدیر شدگان هستند.

بیش از ۱۲۰ عنوان کتاب از دبیران و معلمان نویسنده برای نخستین‌بار در نمایش‌گاهی در کنار این همایش در معرض دید قرار گرفت و از همه آنان تقدیر شد.

حضور دانش آموزان مخترع با دست‌سازههای پژوهشی بخش درخشان دیگری از این همایش بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.