استقلال مدرن بازی می کند؟

شیوه استقلال همچون دو بازی قبلی آنها متکی به ارسال از جناحین بود ، در صورتی که تیم هائي که با آنها بازی داشته هر کدام تفاوت سیستم داشتند و اگر به بازی شب گذشته آنان در برابر صنعت نفت آبادان تمرکز داشته باشیم موارد ذيل قابل ذكر است :
مورد اول :: تیم نفت خیلی باز بازی میکرد مخصوصا بعد از دریافت گل ، فضای بین بازیکنان بسیار زیاد بود و استقلال میتوانست با پاسهای زمینی عرضی – عمقی به راحتی به منطقه جریمه حریف برسد .
اما آنها با دو پاس رو به جلو و سه پاس رو به عقب بیشتر پاسکاری ساکن و منطقه ای ( تاخیری) را بکار می بردند و حرکت آنها رو به جلو نبود و نهایتا برنامه آنها فقط ارسال از جناحین تحت هر شرایطی بود و طرح یا تاکتیک هجومی دیگری را بکار نبردند .
استقلال بهتر بود باتوجه به نوع قرار گرفتن بازیکنان حریف در زمین، بازی زمینی را در دستور کار قرار ندادند ، که جای تأمل دارد.
مورد دوم :: تعویضهای تیم بود که با خارج کردن حیدری عملا تنها روش حمله خود را هم از دست دادند .
مورد سوم:: آنها مجددا با یک ارسال بلند به قلب دفاع شان همچون بازی با نفت تهران و در حالت تک مهاجم در مقابل سه دفاع گل دریافت کردند و مشخص میکند مشکل تیم خود را بخوبي آناليز نکرده و یا تمرین مناسب انجام ندادند و حتی گل دوم استقلال خوزستان از پاس عمقی به مرکز دفاع استقلال بدست آمد. خط دفاع در جایگیری و پوشش دادن یکدیگر یا به عبارتی شیف شدن مشکل دارند و ابتدائي ترین ارکان دفاع خطی را ناقص انجام میدهند و در مجموع خطوط دفاعی آنها استحکام لازم را ندارد و در بازي شب گذشته مجددا به وضوح رويت شد .
مورد چهارم :: فاصله بین خطوط استقلال زیاد است و دفاع آنها خیلی عقب میماند و عملا تاکتیک آفساید را به صفر رسانده اند و در زمان از دست دادن توپ نمیتوان با پوشش خطوط از یکديگر به سرعت از فاز حمله به دفاع یا برعکس تبدیل شوند.
مورد پنجم :: بازيگردان تيم (بختيار رحماني ) همچنان سردرگم است و شرح وظايف وي بدرستي از سوي كادر فني بيان نشده . او هنوز نتوانسته حلقه ارتباطی خوبی بین خطوط ایجاد کند و میتوان گفت: بازیسازی خسرو در کارهای بختیار تداخل ایجاد میکند که باید از سوی کادر فنی شعاع حرکتی آنها مشخص گردد.
تیم صنعت نفت آبادان در این بازی از تجربه مهاجم تعویضی خود بخوبي بهره برد و از روی یک تاکتیک حمله سریع به گل اول رسید و گل دوم هم مجددا از زیرکی همان مهاجم ( نوروزی ) برای گرفتن پنالتی و گل برتری.
در تیم آبادانی هم فضای بین خطوط و بین نفرات بصورت عرضی زیاد بود و برای این تیم در بازیهای بعدی مشکل ساز خواهد شد.
با توجه به داشتن بازیکنان تکنیکی بهتر است تیم صنعت نفت حملات منطقه ای را انجام دهند و از بازی مستقیم کمتر استفاده کنند.
در مجموع با توجه به اینکه گفته میشود استقلال با دو مهاجم و تهاجمی تر نسبت به دو بازی قبلی بود ، ولی در عمل همان شیوه دو بازی قبلی را انجام داد و میتوان گفت :
تعداد بیشتر مهاجم اما بدون کار های ترکیبی و تاکتیک گروهی هیچ فشار مضاعفی بر تیم حریف وارد نخواهد شد .
با احترام
پرکاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.